• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401082517693
  • خبرنگار : 71496

سازمان آزادی‌بخش: احزاب راست افراطی اسرائیل منطقه را بی‌ثبات می‌کنند

سازمان آزادی‌بخش: احزاب راست افراطی اسرائیل منطقه را بی‌ثبات می‌کنند

سازمان آزادی‌بخش فلسطین تاکید کرد، هدف از برنامه‌های احزاب راست‌گرا و افراطی اسرائیل بی‌ثبات کردن منطقه است و این مسأله جامعه جهانی را با مسئولیت دوچندانی مواجه می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در بیانیه‌ای که در پایان نشست کمیته اجرایی آن در رام‌الله به ریاست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین منتشر شد، اعلام کرد: کمیته موضوع تشکیل کابینه آتی اسرائیل براساس نتایج انتخابات و پیروزی احزاب راست‌گرا و افراطی از جمله حزب فاشیسم و نژادپرست صهیونیسم دینی را که خواستار قتل و اخراج فلسطینی‌ها است، بررسی کرد.

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی یکشنبه بنیامین نتانیاهو، رئیس حزب لیکود را به صورت رسمی مأمور تشکیل کابینه جدیدی کرد که پیش‌بینی می‌شود شامل حزب صهیونیسم دینی به ریاست بزالل اسموتریچ، چهره افراطی و حزب "عوتسما یهویت" به ریاست ایتامار بن‌گویر باشد.

کمیته اجرایی ساف اعلام کرد: مسئولیت جامعه جهانی برای مقابله با فاشیسم این احزاب راست‌گرا و افراطی و برنامه‌های آنها برای بی‌ثبات کردن شرایط منطقه دوچندان شده و ما خواستار حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین هستیم.

همچنین این کمیته نسبت به خطرات برنامه حزب صهیونیسم دینی درباره اسرا و درخواست این حزب افراطی برای اعدام آنها هشدار داد و تاکید کرد، لازم است این برنامه که بر اجرای گسترده‌تر تروریسم دولتی سازمان یافته و جرائم رو به افزایش از جمله تهدید مسجد الاقصی مبتنی است، رد شود.

کمیته یاد شده درباره مسائل داخلی فلسطین نیز تاکید کرد: این کمیته مخالف اخلال در کار سازمان آزادی‌بخش و ایجاد تشکل‌های جایگزین آن است و فعالیت‌هایی را که با هدف ضربه زدن به مشروعیت این سازمان انجام می‌شود، محکوم می‌کند.

کمیته مذکور بدن اشاره به ماهیت این فعالیت‌ها و تحرکات، اعلام کرد، برخی فعالان شنبه در غزه "کنگره مردمی فلسطین-۱۴ میلیون" را برگزار کردند اما همزمان از برگزاری این کنگره در رام‌الله جلوگیری شد.

از سوی دیگر، کمیته یاد شده بر ادامه تلاش‌هایش در تمامی سطوح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای پیگیری دیدار گروه‌های فلسطینی در الجزایر (۱۱ تا ۱۳ اکتبر گذشته) جهت برداشتن گام‌های رفع اختلافات و بازگرداندن وحدت ملی با توجه به خطرات و چالش‌های پیش‌روی مسأله ملی فلسطین تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha