• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401082517227
  • خبرنگار : 50214

با شعار «تفکر جهادی، راه بهتر زیستن» انجام شد؛

امضاء تفاهم‌نامه و رونمایی از طرح « مثبت تجربه» در یزد

امضاء تفاهم‌نامه و رونمایی از طرح « مثبت تجربه» در یزد

ایسنا/یزد آیین امضاء تفاهم‌نامه و رونمایی از طرح « مثبت تجربه» با شعار «تفکر جهادی، راه بهتر زیستن» به منظور تعامل و همکاری فیمابین بهزیستی، مراکز مثبت زندگی و بسیج سازندگی استان یزد برگزار شد.

«رضا ابهّت» مدیر کل بهزیستی استان یزد در این مراسم محله محور بودن را ویژگی مراکز مثبت زندگی بهزیستی دانست و گفت: رفتن در دل محلاّت، تشکیل کانون‌های محلی و بهره گیری از حمایت های محلی، پتانسیلی است که مراکز مثبت زندگی از آن بهره می‌برند.

وی تعداد معلولان تحت پوشش بهزیستی را ۲۹ هزار نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۱۶ هزار نفر در مراکز مثبت زندگی خدمات دریافت می کنند.

وی با اشاره به شرح وظایف بهزیستی، گفت: ساماندهی امور سالمندان، زنان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی برخی از وظایف بهزیستی است.

مدیر کل بهزیستی استان در ادامه تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی را دو هزار و ۵۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: تعداد ۶۰۰ کودک بی سرپرست و بدسرپرست نیز در مراکز بهزیستی خدمات دریافت می کنند.

وی ضرورت تعامل مراکز مثبت زندگی بهزیستی با گروه‌های جهادی را یادآور شد و گفت: گروه های جهادی با ارائه فعالیت‌ها و خدمات تخصصی در راستای مردمی‌سازی فعالیت‌های دولت گام‌های خوبی برداشته‌اند و گروه های جهادی درمان، آموزش و مسکن برخی از اقدامات تخصصی آنهاست.

ابهت در خصوص امضاء تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه فیمابین بهزیستی، بسیج سازندگی و کانون مراکز مثبت زندگی نیز گفت: این تفاهم نامه با موضوع ارتقای توانمندی‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی خانواده‌های تحت پوشش مراکز مثبت زندگی بهزیستی استان یزد امضاء می شود.

وی با اشاره به تعهدات بهزیستی در این تفاهم نامه، گفت: نظارت بر اجرای تفاهم نامه توسط ادارات بهزیستی شهرستان ها در کل استان، شناسایی موانع و اقدام لازم جهت رفع آنها به منظور اجرای بهینه مفاد تفاهم نامه و برنامه‌ریزی جهت بازدیدهای مشترک طرفین تفاهم نامه از طرح ها و اقدامات اجرا شده و نتایج حاصله از جمله تعهدات بهزیستی است.

ابهت در خصوص تعهدات کانون مراکز مثبت زندگی نیز گفت: اعلام به موقع و صحت سنجی شده نیازها و خواسته های جمعیت تحت پوشش، ارائه آمار و اطلاعات مورد نیاز گروه های هدف تحت پوشش مرکز به بسیج سازندگی در مواقع مورد نیاز با رعایت ملاحظات و محدودیت های قانونی و سازمانی، اطلاع رسانی و فراخوان به موقع و آماده سازی مقدمات لازم جهت شرکت افراد تحت پوشش در برنامه های فرهنگی و آموزشی و تربیتی، توزیع به موقع و صحیح و عادلانه اقلام آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و معیشتی تهیه شده توسط بسیج سازندگی در جمعیت تحت پوشش از تعهدات بسیج سازندگی است.                                 

امضاء تفاهم‌نامه و رونمایی از طرح « مثبت تجربه» در یزد

«سیدحسین خادم حسینی» معاون راهبری و توسعه ی خدمات بهزیستی مثبت زندگی بهزیستی کشور نیز گفت: مراکز مثبت زندگی، یاریگر بهزیستی در محلات با هدف استفاده از پتانسیل محلی به منظور توانمندسازی جامعه ی هدف، کاهش آسیب اجتماعی و فقر به عنوان پایه آسیب های اجتماعی است.

امضاء تفاهم‌نامه و رونمایی از طرح « مثبت تجربه» در یزد

«علی اصغر سلمانی» رئیس سازمان بسیج سازندگی استان نیز در ادامه این آیین، توانمندسازی و بالفعل کردن ظرفیت‌های موجود در جامعه ی هدف بهزیستی را ضروری دانست و گفت: بهره‌مندی از تسهیلات اشتغالزایی کم بهره، راه اندازی مشاغل و ایجاد بازار فروش برای آنها از جمله اهدف قرارگاه اقتصاد مقاومتی است.

وی  با اشاره به تک محور بودن کار در خانواده ها گفت: توجه به فرهنگ کار موضوع دیگری است که مدنظر گروه های جهادی است.

سلمانی شناسایی ظرفیت‌ها و نقاط قوت جامعه‌ی هدف بهزیستی و تقویت آنها در خصوص تعهدات بسیج سازندگی، گفت: تدوین محتوای فرهنگی و آموزشی به منظور فرهنگ سازی و نهادینه کردن روحیه تفکر، تعامل و تلاش جهادی در جهت پیشرفت همه جانبه در زندگی برای گروه‌های هدف بهزیستی بر عهده بسیج سازندگی است.

وی با اشاره به طراحی و اجرای اردوهای فرهنگی برای نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش جهادی و روحیه ایثارگری در جامعه‌ی هدف بهزیستی، گفت: فراهم سازی امکان استفاده رایگان از فضاها و امکانات فرهنگی، آموزشی، ورزشی، درمانی و غیره برای اطفال، نوجوانان و بانوان معرفی شده از سوی مراکز مثبت زندگی بهزیستی یکی دیگر از تعهدات بسیج سازندگی در این تفاهم‌نامه است.

سلمانی کمک به تامین اقلام و لوازم تحصیل دانش آموزان بی‌بضاعت تحت پوشش مراکز مثبت زندگی و برگزاری کلاس‌های تقویتی آموزشی را یادآور شد و گفت: ارائه مشاوره و راهنمایی های تخصصی شغلی جهت آماده سازی کسب و کار و اشتغال مددجویان، همکاری جهت آماده نمودن زمینه های ازدواج سالم و به هنگام جامعه ی هدف تحت پوشش از جمله تعهدات بسیج سازندگی است.

وی در خصوص اجرای طرح های ساخت و بهسازی و تعمیر مسکن معلولین و مددجویان بهزیستی توسط بسیج سازندگی، گفت: تعامل و همکاری طرفین در اجرای طرح های مناسب سازی منازل توانخواهان و معابر شهری برای سهولت دسترسی افراد دارای معلولیت است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کمک به تامین نیازهای بهداشتی و درمانی خانواده های تحت پوشش مراکز و ارائه بسته های معیشتی به خانواده های آنان با معرفی سازمان بهزیستی را از دیگر تعهدات بسیج سازندگی در این تفاهم نامه ذکر کرد.

امضاء تفاهم‌نامه و رونمایی از طرح « مثبت تجربه» در یزد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha