طالب محمدی، اظهار کرد: نقش آفرینی والدین، استفاده از ظرفیت های فکری، علمی، تخصصی و فنی آنان در مدارس و ایجاد یک ارتباط هدفمند، مستحکم و مداوم بین اولیای دانش آموزان و مدارس مهم است.
محمدی گفت: در سند تحول بنیادین ارکان فرآیند تربیت ۴ اصل است و «خانواده» مهمترین واولین این اصول است و دارای مهمترین نقش در تربیت دانش آموزان است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: ضرورت ارتباط خانه و مدرسه برکسی پوشیده نیست و مورد توجه صاحب نظران تعلیم و تربیت و نظامهای آموزشی در جهان است، اما کیفیت این ارتباط میتواند اثربخشی فرایند تربیت را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد.
وی با تأکید براهمیت آموزش اولیای دانشآموزان با نیازهای ویژه تصریح کرد: اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا نیاز دارند و برای آموزش والدین لازم است در هر منطقه نیازهای آموزشی آنان به طور دقیق شناسایی و براساس آن برنامه آموزشی طراحی شود.
محمدی خاطرنشان کرد: تقویت نقش انجمن های اولیا و مربیان مدارس استثنایی از طریق جلب مشارکت و بهره مندی از توانایی اولیا با هدف ارتقای کیفی خدمات آموزشی، پرورشی و توان بخشی در جهت پیشبرد هرچه بهتر آموزش و پرورش دانش آموزان با نیازهای ویژه است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان ادامه داد: تلاش می شود با ارتقای سطح آگاهی در حیطه تربیتی و افزایش سطح مهارتی به لحاظ عملکردی نگرش، احساسات و واکنش های عاطفی خانوادهها به سمت آشنایی با ویژگی های خاص، توانمندی و علاقمندی های دانش آموزان با نیازهای ویژه هدایت شود.
انتهای پیام
نظرات