• یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401082215407
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان:

نگارش کتاب خوب یکی از جلوه‌های جهاد تبیین است

نگارش کتاب خوب یکی از جلوه‌های جهاد تبیین است

ایسنا/لرستان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: نگارش کتاب خوب یکی از جلوه‌های جهاد تبیین و مؤثر در بصیرت‌بخشی و تداوم گفتمان انقلاب اسلمی است.

سیدسجاد راستخانه، در آیین بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار لرستان که امروز در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: امروز کتابخوانی نه‌تنها یک وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی است.

وی عنوان کرد: کتابخوانی مطالبه مقام معظم رهبری است، برای میل به این آرمان و دستور نیاز به برنامه‌ریزی و یک عقبه فکری و فرهنگی است.

راستخانه بیان کرد: امروز یکی از باب‌های علم، دانش و آگاهی مطالعه کتاب است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان تصریح کرد: نگارش کتاب خوب یکی از جلوه‌های جهاد تبیین و مؤثر در بصیرت‌بخشی و تداوم گفتمان انقلاب اسلمی است.

وی تأکید کرد: کتاب ماحصل فکر، اندیشه و زحمت نویسندگانی است که اثر را خلق می‌کنند.

راستخانه ادامه داد: امروز حضور اعضا در کتابخانه‌ها علاوه بر حضور در محیطی مناسب برای مطالعه و استفاده از محتوای کتب خوب، شروعی برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای گسترش دانش و علم و ادب و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در کتابخانه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان بیان کرد: در هفته کتاب سعی شده است با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» با بیش از ۲۳۰ برنامه فرهنگی برای اقشار مختلف مردم از کودکان و نوجوانان گرفته تا دانش‌آموزان و دانشجویان، اساتید و ... برنامه‌های فرهنگی و متناسب با هفته کتابخوانی برگزار شود.

وی افزود: امیدواریم به همت همکاران در نهاد کتابخانه‌ها و همکاری و تعامل نهادهای فرهنگی ازجمله آموزش و پرورش، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدا وسیما، اداره‌کل زندان‌ها، کانون فرهنگی مساجد، اداره‌کل ورزش و جوانان، اقشار مختلف بسیج به ویژه کارمندان و فرهنگیان، بنیاد شهید، اداره فرهنگی سازمان مدیریت، جهاد دانشگاهی، کمیته امداد و مؤسسات مردم نهاد از جمله مؤسسه خیریه باب الحوائج و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، با برنامه‌های متنوع و جذاب موجبات ترویج کتاب و کتابخوانی را در طول سال در استان داشته باشیم.

راستخانه عنوان کرد: امیدواریم میزبان خوبی برای مردم در باشگاه‌های فرهنگی ـ اجتماعی، یعنی کتابخانه‌ها باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha