• شنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۱ / ۲۱:۳۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401082114708
  • خبرنگار : 50491

مشاور رئیس‌جمهور در امور فرق و مذاهب اسلامی:

شیعه و سنی از یک ریشه هستند/ برای اختلاف در شاخ‌وبرگ به ریشه آسیب نزنیم

شیعه و سنی از یک ریشه هستند/ برای اختلاف در شاخ‌وبرگ به ریشه آسیب نزنیم

ایسنا/گلستان مشاور رئیس‌جمهور در امور فرق و مذاهب اسلامی بر لزوم هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان تاکید کرد و گفت: نباید برای اختلاف در شاخ‌وبرگ به ریشه آسیب بزنیم.

ماموستا عبدالسلام کریمی شامگاه شنبه ۲۱ آبان در شب پایانی جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین اظهار کرد: استان گلستان نماینده همه اقوام است و ایران به معنای اقوام است، اقوام نمونه‌های اقتدار کشور و یک فرصت هستند.
 
وی اقوام را همانند یک پازل دانست که هر چه کنار هم تنیده شوند ایران قوی و مقتدر درست می‌کنند، افزود: گلستان و البته کشور اسلامی ما  رنگین‌کمان اقوام است، هر چقدر اقوام در کنار یکدیگر باشند زیباتر و منسجم‌تر خواهند بود و انسجام ملی را رقم می‌زنند.

مشاور رئیس‌جمهور در امور فرق و مذاهب اسلامی تاکید کرد: اقوام در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و در دوران دفاع مقدس نیز با نقش‌آفرینی خود اجازه ندادند وجبی از خاک میهن به تصرف دشمن در آید، امروز هم اقوام باید در کنار یکدیگر و با هم مشارکت داشته باشند تا ایران قوی و مقتدر داشته باشیم.

کریمی با اشاره به اینکه فرقی بین اقوام مختلف نیست، بیان کرد: خداوند و رسول خدا(ص) خط‌کشی نکرد چرا ما باید چنین کاری کنیم؟ شهروند یک و دو وجود ندارد گرچه رنگ‌ها و سلیقه‌ها فرق می کند اما همه ما ید واحد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه هر کدام از اقوام نشانه‌ای از نشانه‌های خداوند هستند و باید به این نشانه‌ها احترام گذاشت، یادآور شد: اهانت به هیچ کسی روا نیست، همه مردان، زنان و اقوام ما خوب و زیبا هستند و "همه باید دست در دست هم دهیم به مهر تا میهن و گلستان خود را کنیم آباد"

مشاور رئیس‌جمهور در امور فرق و مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز با توجه به حوادث اخیر ضرورت برگزاری این جشنواره‌ها ضروری‌تر از دیروز است لذا جشنواره اقوام نباید صرفا منحصر به استان گلستان باشد و برای ترویج نشاط اجتماعی باید در جای‌جای ایران اسلامی برگزار شود تا فرهنگ اقوام ایران‌زمین به همه مردم شناسانده شود.

کریمی با بیان اینکه باید با صنایع‌دستی و اختراعات خود به اقتصاد کمک کنیم تا اقتصاد خوب و قابل دفاع پایه‌ریزی کنیم، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی در بسیاری از بخش‌ها برای سایر کشورها الگو است و باید تلاش کرد تا از لحاظ سیاست، عدالت اجتماعی و اقتصاد بیش از پیش برای دیگران الگو باشیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی است، خاطرنشان کرد: همه ما از یک تنه و ریشه هستیم و نباید به خاطر اختلاف در شاخ و برگ به ریشه خود آسیب بزنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha