• یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۰۰:۳۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401082114564
  • خبرنگار : 71541

سفر به قطر با کشتی، بعد از بازی‌های جام‌جهانی

سفر به قطر با کشتی، بعد از بازی‌های جام‌جهانی

سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به حذف سفرهای دریایی ایران به قطر برای دوره بازی‌های جام‌جهانی گفت که این سازمان اکنون تمام توان خود را برای بعد از جام جهانی متمرکز کرده که خط بوشهر-قطر استمرار پیدا کند.

مهدی فرمهینی فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حذف سفرهای دریایی ایران به قطر برای دوره بازی‌های جام‌جهانی، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی اکنون تمام توان خود را برای بعد از بازی‌های جام جهانی متمرکز کرده که خط بوشهر-قطر استمرار پیدا کند و مسافران بتوانند در این مسیر جابه‌جا شوند.

وی درباره خط بوشهر-قطر توضیح داد: این خط پیش از این وجود نداشت؛ عامل مهمی در برقراری خط‌های مسافری وجود دارد و آن هم موضوع سوخت است، که با قیمت بانکرینگ و آزاد محاسبه می‌شد؛ البته امسال با کمک وزارت میراث فرهنگی و همکاری سازمان بنادر، اتفاق خوبی افتاد و موضوع سوخت شناورها مرتفع شد و الان برای سرمایه‌گذار جذابیتی دارد که وقتی می‌خواهد خط مسافری را راه‌ بیندازد، دیگر موضوع سوخت برایش چالش و دغدغه نیست، زیرا به‌صورت یارانه‌ای به شناورها سوخت تخصیص یافته که باعث می‌شود بسیاری از هزینه‌هایشان کم شده و سفر برایشان صرفه اقتصادی داشته باشد.

سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این کشتی‌ها روپکس هستند و یک رمپ دارند که تریلی، کامیون و کانتینر را روی اسکله می‌گذارند و می‌توانند مسافر و خودرو جابه‌جا کنند، البته ترانزیت کالا با این مدل کشتی‌ها صرفه اقتصادی ندارد و این کشتی‌ها به‌صورت پیش‌فرض مسافر جابه‌جا می‌کنند که مسافر می‌تواند با خودروی خود هم جابه‌جا شود. با راه‌اندازی سفرهای بوشهر به قطر، افراد می‌توانند با این کشتی‌ها به قطر رفته به ایران برگردند، یا از قطر به ایران بیایند و برگردند.

فراهانی با بیان اینکه سفرهای دریایی بوشهر به قطر بستگی به فعالیت آژانس‌های مسافرتی دارد که چطور بخواهند مسافران را جابه‌جا کنند، گفت: وظیفه اصلی سازمان بنادر در حوزه مسافری، بحث ساخت اسکله و پایانه مسافری استاندارد و پایین آوردن یک‌سری از تعرفه‌های دریایی و بندری است و سازمان بنادر تامین کشتی را بر عهده ندارد؛ سرمایه‌گذار باید ببیند یک خط دریایی برایش صرفه اقتصادی دارد یا نه، البته ما در حوزه مسافری، نازل‌ترین تعرفه‌ها را داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha