• شنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401082114326
  • منبع : نمایندگی زنجان

رئیس اتاق بازرگانی زنجان:

حل مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی نیازمند راهکارهای اساسی است

حل مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی نیازمند راهکارهای اساسی است

ایسنا/زنجان رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: حل مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی و حمایت از آنها در شرایط غیرعادی و تحریم، نیازمند راهکارهای اساسی است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی زنجان، علی یگانه‌فرد در جلسه پیگیری مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی و صادراتی استان با بیان اینکه هر چه آموزش فراگیرتر باشد مشکلات خود سازمان امور مالیاتی نیز کاهش پیدا خواهد کرد؛ از آمادگی اتاق بازرگانی زنجان برای اطلاع‌رسانی در بحث قوانین و آموزش با توجه به ابزارهای اطلاع‌رسانی اتاق خبر داد.

وی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی در استان همواره شفافیت عملکرد داشته در پرداخت مالیات خود پیش‌قدم بوده‌اند، ابراز کرد: بخش مالیاتی در تولید و صادرات و فعالیت‌های اقتصادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که کوچک‌ترین مشکل در این بخش واحدهای تولیدی را دچار مشکلات عدیده‌ای در امور خود می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی با تاکید بر اینکه در شرایط غیرعادی و تحریم حل مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی و حمایت از آنها نیازمند راهکارهای اساسی است، گفت: اصل احترام بر فعالان اقتصادی که در این شرایط سخت مالیات خود را پرداخت می‌کنند، موضوع بسیار مهمی است.

این مسئول با اشاره به اینکه وضعیت هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی در حال حاضر از روند مثبتی برخوردار شده است، افزود: شفافیت در امور، مشکلات دو طرف را نیز حل خواهد کرد و این آمادگی در اتاق بازرگانی زنجان وجود دارد تا با همکاری و تعامل سازمان امور مالیاتی از میزان مشکلات فعالان اقتصادی بکاهد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش در بخش مالیاتی مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: خدمات ارائه شده در استان که ناشی از اخذ مالیات بوده نیز باید اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان نیز در این نشست با اشاره به اینکه ما همواره معتقدیم که تولیدکننده مظلوم است، ابراز کرد: اگر در کنار بخش خصوصی قرار گیریم نتایج مورد نظر مطلوب خواهد بود و در این بین تعامل با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به جد در سازمان امور مالیاتی استان پیگیری می‌شود.

فیروز شکوری با اشاره به مشکلات در وصول مالیات، گفت: دسته‌بندی پرونده‌ها در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی مورد توجه بوده و رسیدگی دقیق آنها در دستور کار است، برخی از دستورالعمل‌ها نیازمند شفاف‌سازی بوده و تراکنش‌های بانکی نیز یکی از مواردی است که ما نیز در مورد آن دغدغه داریم.

این مسئول با تاکید بر اینکه اگر خواهان کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم باید اشتغال را افزایش و از آن حمایت کنیم، ابراز کرد: تورم و حل مشکل اشتغال یکی از مشکلات اصلی هر جامعه‌ای است که حل آنها می‌تواند بسیاری از مشکلات را نیز حل کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با تاکید بر اینکه همواره حق را به مردم داده و در سازمان امور مالیاتی استان بر این موضوع تاکید داریم، یادآورشد: طی دو سال گذشته ۲۳۰۰ میلیارد تومان را تقسیط کرده‌ایم و در شش ماه امسال ۳۶۰ میلیارد تومان از ۳۶۳ میلیارد تومان از جرایم مالیاتی بخشیده شده است.

شکوری با بیان اینکه یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در ۷ ماهه امسال پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: آمادگی شنیدن مشکلات و دغدغه‌های فعالان اقتصادی را داریم و همواره یکی از دغدغه اصلی ما تولید و اشتغال است که دچار مشکل نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha