• شنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401082114292
  • خبرنگار : 71496

ریولین: دولت راستگرای نتانیاهو خطری برای اسرائیل است

ریولین: دولت راستگرای نتانیاهو خطری برای اسرائیل است

رئیس سابق رژیم صهیونیستی در واکنش به نتایج انتخابات پارلمانی و انتظار تشکیل راست‌گراترین کابینه این رژیم، گفت، شرایط سیاسی فعلی خطر بزرگی برای اسرائیل است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، روون ریولیون، رئیس سابق رژیم صهیونیستی در نیویورک برای اولین بار از زمان بازنشستگی‌اش به شرح وضعیت سیاسی تل‌آویو پرداخت و درباره نتایج انتخابات اخیر و کابینه‌ای که بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود با احزاب راست‌گرا تشکیل خواهد داد، گفت: نگران این وضعیت هستم که به منزله خطر بزرگی برای اسرائیل است.

ریولین در شرح موضعگیری خود اظهار کرد: با وجود اینکه اسرائیلی‌ها نظر خود را در انتخابات اخیر اعلام کردند و انتخابات یک برنده مشخص (نتانیاهو) داشت اما هنوز به شدت نگران چند دسته شدن اسرائیلی‌ها در پی کابینه‌ای هستم که تشکیل خواهد شد.

نتانیاهو پنج‌شنبه رای موافق ۶۴ تن از اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از مجموع ۱۲۰ عضو را به دست آورد و انتظار می‌رود روز یکشنبه از طرف اسحاق هرتزوگ، رئیس فعلی این رژیم مامور تشکیل کابینه شود.

از جمله کسانی که به نتانیاهو رای داد، ایتامار بن‌گویر، رئیس حزب "قدرت یهودی" است که بلافاصله پس از رای‌گیری در مراسم یادبود خاخام مئیر کهانا، رئیس جنبش "کاخ" که در گروه جنبش‌های تروریستی طبقه‌بندی شده، شرکت کرد و این اقدام او انتقادات شدید آمریکا را به دنبال داشت.

بن‌گویر که خواستار کرسی وزارت امنیت داخلی در کابینه نتانیاهو است، خود را شاگرد این خاخام افراطی و عضو سابق کنست می‌داند. فعالیت جنبش "کاخ" در دهه هشتاد در اراضی اشغالی و آمریکا ممنوع شد و در رده گروه‌های تروریستی قرار گرفت.

ایتامار بن‌گویر نیز همانند خاخام مئیر کهانا در گذشته به اتهام حمایت از یک سازمان تروریستی محکوم شد، هر چند که او مدعی است در سال‌های اخیر میانه‌روتر شده و دیگر باورهای بنیانگذار جنبش "کاخ" را ندارد.

بن‌گویر با اظهارات نژادپرستانه‌اش درباره فلسطینی‌ها شناخته می‌شود؛ او پیشتر خواستار کوچاندن آنها شده بود، همچنین او اعلام کرده که چنانچه وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو شود، دستورالعمل‌های تیراندازی را برای نیروهای پلیس تسهیل خواهد کرد و به این ترتیب احتمال افزایش تعداد قربانیان فلسطینی وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha