• جمعه / ۲۰ آبان ۱۴۰۱ / ۱۸:۵۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401082013906

/سروهای آسمانی قم/۳۳

۲۰ آبان تولد شهید جواد کاری؛ بزرگ مردی از قم

۲۰ آبان تولد شهید جواد کاری؛ بزرگ مردی از قم

ایسنا/قم شهید جواد کاری در وصیت نامه‌اش نوشت: ما همه به خاطر حق می جنگیم؛ رفته‌ام که چنانچه کشته شویم و یا بکشیم در هر دو حال این بزرگترین پیروزی است که حق تعالی نصیب من کرده است.

بیست روز از آبان ماه سال ۱۳۳۹ گذشته بود که شهید جواد کاری در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود. شهید جواد کاری در خانواده‌ای پر جمعیت رشد یافت و در هفت سالگی وارد دبستان شد و دوران مدرسه را با موفقیت پشت سر گذاشت.

در تعطیلات تابستان خود را به حرفه نجاری مشغول می‌کرد و بسیار از آن لذت می‌برد همچنین در فوتبال نیز مهارت داشت.

شهید جواد کاری همانند بسیاری از جوانان در دوران انقلاب در تظاهرات حضوری فعال داشت و بعد از آغاز جنگ تحمیلی نیز به جبهه حق علیه باطل رفت تا از خاک و وطن اش دفاع کند.

سرانجام شهید کاری در ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۶۰ بر اثر موج انفجار در شوش به شهادت رسید و در شیخان قم آرام گرفت.

شهید جواد کاری در وصیت نامه‌اش نوشت:

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

با درود فراوان به رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی، ابراهیم زمان، قلب محرومان و با درود بر شهیدان و امت شهیدپرور ایران سخن را آغاز می‌کنم.

اینجانب جواد کاری فرزند حسین دارای شماره شناسنامه ۳۲۳ صادره از قم وصیت می‌کنم که بنده با میل و اشتیاق فراوان به مکان جنگ بین حق و باطل رفتم که همیشه نشانگر آن بوده است که حق پیروز است.

 و ما همه به خاطر حق می‌جنگیم؛ رفته‌ام که چنانچه کشته شویم و یا بکشیم در هر دو حال این بزرگترین پیروزی است که حق تعالی نصیب من کرده است.

ای پدر و مادر عزیزم همان‌طور که امامان فرمود چشم امید من به شما جوانان برومند است که ادامه دهندگان راه حسین هستید و این راه را بیش از هزار و چهارصد سال ادامه داده‌اید ما هم حسین زمان خود را یاری کرده و به فرمان او که ز جان عزیزتر از خودمان هست گوش داده و راهی جبهه شدم و حال از شما می‌خواهم مرا حلال و از قول دوستان و اقوام از طرف من حلالیت بطلبید و بر شماست که راه شهدا را ادامه دهید.

والسلام

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha