• چهارشنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401081812316
  • خبرنگار : 50295

ورزش همگانی آغاز کشف استعدادهای ورزشی

ورزش همگانی آغاز کشف استعدادهای ورزشی

ایسنا/زنجان معاون توسعه ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: شاهد بروز و ظهور استعدادهای زیادی از دل ورزش‌های همگانی هستیم که تا فتح قله پیش رفتند به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به این حوزه شود.

شهلا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری جشنواره ورزش‌های خیابانی و با بیان اینکه فرهنگ‌سازی عمومی نسبت به ورزش همگانی از اولویت‌های ما است، اظهار کرد: توجه به ورزش به ویژه ورزش بانوان و جوانان می‌تواند موجب توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و.. در کشور شود و توسعه و ترویج و برگزاری جشنواره با ورزش در محلات و مناطق باعث افزایش نشاط اجتماعی و بهره‌وری‌های بسیاری می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به بهبود وضعیت جسمانی، پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، کشف استعدادها و پتانسیل‌ها برای پرورش اشاره کرد.

وی با بیان اینکه شاهد بروز و ظهور استعدادهای زیادی از دل ورزش‌های همگانی هستیم که تا فتح قله پیش رفتند، افزود: با توجه به تاثیرات ورزش همگانی باید توجه ویژه‌ای به این حوزه شود و در جامعه ترویج و توسعه یابد که این کار مستلزم همکاری از سوی نهادهای دیگر نیز است.

این مسئول تصریح کرد: توسعه و ترویج ورزش‌های همگانی مستلزم همکاری سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها است. همچنین همکاری شهرداری‌ها در توسعه ورزش همگانی یک امر بسیار مهم است که در این زمینه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری زنجان همکاری بسیار خوبی با اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان دارد.

کاظمی با بیان اینکه حضور رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی آن‌ها در زمینه ورزش‌های همگانی می‌تواند عامل مهمی در جذب مردم به ورزش همگانی باشد، ادامه داد: در راستای اهمیت به ورزش‌های همگانی، جشنواره ورزش خیابانی با محوریت محلات کم برخوردار از مرداد ماه آغاز شده و برنامه‌های متنوعی در پارک‌ها، بوستان‌ها و مناطق کم برخوردار انجام شده که استقبال خوبی نیز از این طرح صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره ورزش‌های خیابانی یک گام مهم در توسعه ورزش همگانی است که در استان اجرا شده و ادامه خواهد داشت و در همین راستا این جشنواره در ۱۰ آبان‌ماه در کوی وحدت با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و هیئت‌های ورزش همگانی برگزار شد. همچنین امروز (۱۸ آبان‌ماه) نیز کوی فاطمیه میزبان این جشنواره در رشته‌های ورزشی مختلف همانند طناب‌کشی، طناب‌زنی، دارت، مارپله و ... با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و هیئت ورزش‌های همگانی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha