• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401081711520
  • خبرنگار : 50513

امکان برگزاری مراسم ازدواج زوجین در مراکز فرهنگی، آموزشی و ... دولتی زنجان

امکان برگزاری مراسم ازدواج زوجین در مراکز فرهنگی، آموزشی و ... دولتی زنجان

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان در راستای آسان کردن بخشی از فرآیند ازدواج جوانان از ایجاد امکان برگزاری مراسم ازدواج زوجین در مراکز فرهنگی، آموزشی، ورزشی و ... دولتی خبر داد.

پرویز خالقی صبح امروز (۱۷ آبان‌ماه) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان زنجان، با اشاره به تشکیل کمیته‌های سامانه ازدواج در شهرستان‌ها، یکی از مهمترین سیاست‌های این کمیته را، مانع‌زدایی و کاهش موانع ازدواج برای جوانان از طریق کاهش هزینه‌های آغاز زندگی دانسته و در راستای آسان کردن بخشی از فرآیند ازدواج جوانان از ایجاد امکان برگزاری مراسم ازدواج زوجین در مراکز فرهنگی، آموزشی، ورزشی و ... دولتی خبر داد.

وی یکی از مهمترین مسائل کلان کشور و به تبع آن شهرستان زنجان را، کاهش آمار ازدواج و در پی آن میزان زاد و ولد دانسته و با بیان این نکته که ادامه چنین روندی می‌تواند منجر به بروز پدیده پیری جمعیت در آینده‌ای نه چندان دور در کشور شود، تاکید کرد: دستگاه‌های متولی بایستی با حساسیت مضاعفی به اینگونه مشکلات ورود کرده تا در سایه برنامه‌ریزی مطلوب، تعامل و هم‌افزایی همگانی، از بروز مسائل قابل پیش‌بینی در آینده جلوگیری کند.

این مسئول با اشاره به اینکه کاهش میزان آمار ازدواج، هشداری است برای همه مسئولان، اضافه کرد: آسان کردن امر ازدواج به عنوان یک مقوله زیربنایی در حوزه پایداری جمعیت جوان جامعه، بایستی جزو اولویت‌های کاری و حساس همه ارگان‌ها به حساب آید.

خالقی افزود: افزایش آمار ازدواج که مستلزم ایجاد بسترهای مناسب و آسان کردن تمهیدات آن است، امری فرابخشی بوده که نیازمند همکاری همه جانبه تمامی دوایر دولتی در شهرستان است.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان زنجان با اشاره به اینکه زنجان در زمینه اجرای پروژه اقدام ملی مسکن در سطح کشور پیشرو بوده و قدم‌های امیدبخشی در این راستا برداشته شده است، از متولیان مربوطه امر خواست تا نسبت به تامین مسکن افراد مجرد هم اقدامات موثری انجام شود.

وی افزود: ارتقای شاخص آمار ازدواج می‌تواند بطور چشمگیری در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر واقع شود بنابراین می‌طلبد تا با عزمی همگانی و تعامل همه جانبه دوایر دولتی، در این راستا حرکت کرده و خوش درخشید.

خالقی با تاکید بر اینکه برای حل مشکل جوانان در زمینه ازدواج بایستی با آنان همزادپنداری کرده و هم‌دغدغه شویم، از دبیرخانه کمیته سامان ازدواج شهرستان زنجان خواست تا با اتخاذ تمهیدات و راهکارهای اساسی و مشوقانه، بسترهای خرید و تامین جهیزیه و امکانات با نازلترین قیمت و شرایط پرداخت مناسب برای جوانان را فراهم کند.

فرماندار زنجان با اشاره به نقش کلیدی خیرین در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، از مسئولان حاضر اکیداً خواست تا در راستای شناسایی خیرین و جذب ظرفیت آنان در آسان کردن امر ازدواج برای جوانان، اقدامی جدی به‌عمل آورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha