• یکشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401081510249
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

در ۷ ماهه امسال رقم خورد؛

رشد ۱۰ درصدی مراجعه اصفهانی‌ها به مراکز اهدای خون

رشد ۱۰ درصدی مراجعه اصفهانی‌ها به مراکز اهدای خون

ایسنا/اصفهان مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از افزایش ۱۰ درصدی مراجعه به مراکز انتقال خون و رشد ۸ و نیم درصدی خون‌گیری در استان در ۷ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

علی فتوحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت کنونی ذخیره خون در استان، اظهار کرد: هفته گذشته ذخیره خون استان به ۳  و نیم روز رسید، اما با فراخوانی که داده شد و مشارکت مردم، در حال حاضر ذخیره خون اصفهان به ۵ روز و ذخیره خون استان به ۵.۸ روز رسیده است.

وی گفت: شرایط آب و هوایی و عفونت‌های ویروسی مثل آنفلوانزا باعث شد، برخی از مراجعه‌کنندگان به دلیل بیماری و یا مصرف دارو امکان اهدای خون نداشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه ذخیره خون استان فعلاً بحرانی نیست، اما در شرایط مطلوب هم نیستیم، افزود: نیاز به مراجعه مستمر اهداکنندگان خون داریم تا ذخیره خون استان به ۸ روز برسد. با توجه به اینکه هر سال در فصل سرما ذخیره خون استان کم می‌شود، از اهداکنندگان درخواست می‌کنیم بیماران و نیازمندان خون را فراموش نکنند.

وی با اشاره به اینکه قبلاً ذخیره گروه خونی O منفی کم بود، گفت: ذخیره گروه خونی O منفی از حالت بحران خارج شد و فعلاً در حد ۴ روز است. در حال حاضر به همه گروه‌های خونی به‌ویژه گروه‌های خونی منفی نیاز داریم.

فتوحی با اشاره به آمار ۷ ماهه امسال، گفت: طی این مدت ۱۰۲ هزار و ۵۱۶ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که ۸۲ هزار و ۲۶۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی از افزایش ۱۰ درصدی مراجعه به مراکز انتقال خون و رشد ۸ و نیم درصدی خون‌گیری در استان در ۷ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: ۹۷ درصد از اهداکنندگان خون مرد و ۳ درصد زن هستند که این درصد از سال گذشته تاکنون تغییری نداشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha