• یکشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401081510146
  • خبرنگار : 50177

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان:

محصولات صنایع لرستان به ۳۰ کشور صادر می‌شود

محصولات صنایع لرستان به ۳۰ کشور صادر می‌شود

ایسنا/لرستان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: محصولات صنایع استان به ۳۰ کشور صادر می‌شود.

دکتر محسن اسدبیگی در همایش روز جهانی غذا که در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: در دین مبین اسلام به اهمیت و سلامت غذا تاکید شده است و این نیست که فقط ما به عنوان متولیان غذا و بهداشت بر این مهم تاکید داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه  معتقدیم اگر غذا سالم باشد انسان سالم و به تبع آن جامعه از سلامت برخوردار خواهد بود، بیان کرد: همه شعارهایی که حول و حوش محور غذا بیان می‌شود در دین مبین اسلام نیز بر کیفیت و اهمیت به سلامت غذا نیز تاکید شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: در ابعاد مختلف می‌توان به موضوع امنیت غذایی پرداخت چراکه سلامت جامعه از مزرعه تا سفره باید مورد اهتمام دست‌اندرکاران قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: انسان سالم محور توسعه است و آنچه سلامت یک انسان را تضمین می‌کند غذای سالم است.

اسدبیگی  عنوان کرد: برای تامین غذای سالم نیاز به هم‌افزایی وهمکاری بین بخشی داریم و تنها یک دستگاه نمی‌تواند ضمانت و تعین کننده سلامت غذایی در جامعه باشد.

وی یکی از نیازهای اصلی جامعه و کشور را تولید و اشتغال برشمرد و با بیان اینکه در حوزه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تجهیزاتی که رئیس این دانشگاه تامین کرده، از تولید حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: صنایع ارزشمندی در استان وجود دارد که به بیش از ۳۰ کشور محصولات خود را صادر می‌کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: ۱۸۰ کارخانه و کارگاه در حوزه مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی در استان فعالیت دارند و خوشبختانه جزو تولیدکنندگان خوب کشور هستند.

وی یکی از اهداف دانشگاه و معاونت غذا و داروی لرستان را تسهیل ورود تولیدکنندگان برشمرد و گفت: معتقدیم اگر تولید باشد اشتغال و توسعه اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha