• جمعه / ۱۳ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401081308573
  • خبرنگار : 50188

دستاورد سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس به رفسنجان؛

از افزایش پروازهای فرودگاه تا خارج شدن رفسنجان از بن‌بست مسکن

از افزایش پروازهای فرودگاه تا خارج شدن رفسنجان از بن‌بست مسکن

ایسنا/کرمان سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی به رفسنجان انجام و مصوباتی در این سفر مطرح گردید.

حجت الاسلام جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در این رابطه اظهار کرد: اعضای کمیسیون عمران مجلس روز چهارشنبه به رفسنجان سفر کردند و به بررسی مشکلات حمل و نقل ریلی و هوایی و حوزه راههای روستایی، مسکن و شهرسازی و دیگر موارد مربوط به حوزه عمرانی پرداختند.

وی بیان کرد: در حوزه فرودگاه ها مقرر شد شرکت ایران ایر چهار روز در هفته پرواز داشته باشد که روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه این پروازها انجام شود. همچنین تجهیزات فرودگاهی قرار شد تا یک ماه آینده تأمین و ۵ میلیارد تومان طی پیگیری های قبلی و ۵ میلیارد تومان هم برای مباحث توسعه و امنیتی فرودگاه اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در حوزه راه و شهرسازی نیز مقرر شد کمربندی شرقی که کار مطالعاتی آن به طول ۲۶ کیلومتر آغاز و عملیات اجرایی آن شروع در بودجه سال آینده دیده شود و محور نوق که از ردیف بودجه های کویری در حال اجراست قیر جاده نوق تخصیص یابد و همین میزان که زیرسازی شده آسفالت آن اجرا شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس خاطرنشان کرد: در بحث کمربندی و جاده داوران نیز مقرر گردید در جلسه ای که در تهران برگزار می شود از طریق ماده ۲۳ ردیف بودجه گذاشته شود که از این به بعد به صورت خودیاری اجرا نشود و ادامه این پروژ از طریق ماده ۲۳ انجام گردد.

اجرای روکش آسفالت ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های رفسنجان بر اساس اولویت بندی

جلالی در ادامه گفت: در خصوص زیرساخت ریلی نیز مقرر شد نامه ها به وزارتخانه ابلاغ شود از طریق وزارت نفت، شرکت مس و شرکت حمل و نقل ریلی کشور این پروژه به صورت مشارکتی اجرا گردد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث راه روستایی نیز با توجه به مشکلاتی که در خصوص محورهای هرمزآباد، لاهیجان، کشکوئیه و...مطرح شد، مقرر گردید فعلا ۱۰۰ کیلومتر در این حوزه بر اساس اولویت بندی روکش انجام شود که ۵۰ درصد آن توسط راهداری کشور و ۵۰ درصد هم از سوی موسوی آیت اللهی معاون عمرانی استانداری قول آسفالت داده شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس یادآور شد: همچنین ۳۵ کیلومتر از کمربندی رفسنجان که در سیل اخیر آسفالت آن تخریب شده نیز مقرر شد آسفالت شود که اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان مسئول اجرای این پروژه است.

جلالی عنوان کرد: در حوزه مسکن ملی هم مقرر شد از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان طی هفته آینده موضوع زمین بررسی و در اختیار شهرستان قرار گیرد که بحث مسکن شهرستان از بن بست خارج شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha