• سه‌شنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۱ / ۰۷:۳۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401081006375
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

تاکید بر فرهنگ اهدای خون در استان؛

وجود بالاترین میزان بیماران تالاسمی کشور در سیستان و بلوچستان

وجود بالاترین میزان بیماران تالاسمی کشور در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان سرپرست سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان بر اهمیت ترویج فرهنگ اهدای خون در استان تاکید کرد.

دکتر ابوالحسن صفدری در گفت وگو با ایسنا افزود: بالاترین میزان بیماران تالاسمی کشور در سیستان و بلوچستان متولد می‌شوند و در حال حاضر سه هزار و 300 بیمار استان نیازمند خون مستمر هستند.

وی گفت: این بیماران برای تداوم حیات نیازمند اهدای خون مردم نوع دوست استان هستند.

سرپرست سازمان انتقال خون استان در ادامه اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص سیستان و بلوچستان از جمله بالاترین  آمار بیماران تالاسمی کشور و همچنین آمار بالای تصادفات جاده‌ای، بیماران زنان و زایمان و بیماران هموفیلی و دیالیزی و مراکز درمانی مصرف خون و فرآورده‌های آن در استان بالاست بنابراین خواهش میکنیم مردم استان در زمینه اهدای خون یاری گر سازمان باشند.

صفدری با اشاره به اینکه این استان بالاترین آمار تصادفات جاده‌ای  را یه خود اختصاص داده، ادامه داد: در حال حاضر مهمترین چالش سازمان انتقال خون استان نبود تعداد مکفی اهدا کننده جهت تهیه خون و فرآورده‌های خونی سالم و کافی برای نیازمندان به خون است.

وی بیان کرد: پیشگیری و مشاوره های قبل از ازدواج مهمترین موضوع در زمینه جلوگیری از تالاسمی است زیرا هم اینک درصد زیادی از اهدای خون سیستان و بلوچستان صرف این بیماران می شود.

صفدری با تاکید بر اینکه بیماران مبتلا به تالاسمی و یا سرطان مرتباً به خون احتیاج دارند، اظهار داشت:  به دلیل نیاز این بیماران از مردم و شهروندان عزیز درخواست داریم که به‌صورت مستمر و مداوم به پایگاه‌های تعیین‌شده به‌منظور اهدای خون مراجعه کنند

سرپرست سازمان انتقال خون استان گفت: اهداکنندگان با اهدای خون مستمر ضمن ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه، به این بیماران زندگی می دهند.

وی تاکید کرد: یکی از حیاتی‌ترین مراکز پزشکی ایران؛ سازمان انتقال خون است با توجه به اهمیت این سازمان ضرورت دارد که برای ارتقای سطح آگاهی عموم مردم و فرهنگ‌سازی در زمینه اهدای خون داوطلبانه و به طور کلی نهادینه شدن فرهنگ اهدای خون در جامعه گام‌های موثری برداشت.

دکتر صفدری، جمع آوری خون از داوطلبانِ اهدای خون و آماده سازی آن برای نجات بیماران و مصدومان، ایجاد پایگاه در بیمارستان ها و واحدهای سیار و ثابت جهت تهیه خون، ثبت اطلاعات لازم به منظور دعوت برای اهدای خون به هنگام ضرورت و توزیع خون و فرآورده های آن به مراکز درمانی و بیمارستان ها و ….. از جمله اقدامات سازمان انتقال خون ایران به شمار می رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha