"کیامرث حاجی زاده" روز سه شنبه سوم آبان ماه ۱۴۰۱ در نشست شورای فنی استان ضمن نام بردن از برخی پروژهها با بیان اینکه یکی از مشکلات در طولانی شدن پروژهها نظارت نکردن درست بر این پروژههاست، گفت: مشاهده میشود در پروژه های جاده سازی استان برخی پیمانکاران همان ابتدا شروع به خاکبرداری کل پروژه میکند و یک صورت وضعیت تنظیم میکند و اعتبار را دریافت میکنند، اما ابنیه که مهمترین بخش پروژه است دست نخورده باقی میماند.
وی با انتقاد شدید از این وضعیت اظهارکرد: سازمان مدیریت و شورای فنی مسولیت نظارت کامل بر عملکرد این پروژهها هستند و هر پروژهای ابنیه آن ساخته نشود، تخصیص اعتباری صورت نمیگیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهکیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پروژه کمربندی یاسوج نمونه کار اساسی و درست بوده چرا که قطعه قطعه با همه جزییات اقدام شده است به این معنی که هر چند کلیومتر با اجرای خاکبرداری، ابنیه سازی، زیرسازی و نهایتا آسفالت انجام شده است.
حاجی زاده تصریح کرد: این پروژه را شخصا نظارت کردم و همین نظارت و اجرای درست توسط پیمانکار موجب شد که اکنون پروژه در زمان اعلام شده به نتیجه برسد.
وی ادامه داد: پروژه باید نظارت داشته باشد و از این به بعد رصد میشود، هر مسئولی که پروژه مربوط به آن دستگاه است، چنین اقدام نظارتی نکند باید پاسخگو باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهکیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مشکلات پروژههای حوزه عمرانی و زیرساخت باید در همین حوزه معاونت عمرانی حل شود. ضمن اینکه مشاهده میشود برخی دستگاهها اصلا برای بیان مشکلات پروژهها گزارشی به حوزه معاونت عمرانی نمیدهند در حالی که این مدیران باید بدانند، مسئولیت در قبال مردم دارند.
به گزارش ایسنا، همچنین علی شهابی نسب، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: پروژه جاده "لنده – تشان" نمونهای پروژههایی است که شروع کردند به ده کیلومتر خاکبرداری و هر چه بودجه میآید باید هزینه همین خاکبرداری شود.
انتهای پیام
نظرات