• دوشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401080200849
  • منبع : نمایندگی سمنان

سرقت بالای تجهیزات چالش مخابرات در شاهرود

سرقت بالای تجهیزات چالش مخابرات در شاهرود
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان با هدف بررسی سرقت‌های سیم و کابل مخابراتی و راهکارهای پیشگیری و مقابله با این معضل، نشست مشترکی با حضور مدیر مخابرات، معاون فرماندهی انتظامی و مدیر برق شهرستان شاهرود برگزار شد. 

مهدی سعدی، مدیر مخابرات شهرستان شاهرود دوم آبان ماه ضمن ارائه گزارشی از سرقت‌های اخیر انجام شده در سطح شهرستان اظهار کرد: موضوع سرقت کابل‌های مخابراتی همواره یکی از مهم‌ترین چالش‌های مخابرات و مشترکین بوده که موجب قطع ارتباط مخابراتی شهروندان شده و علاوه بر اینکه مردم را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کند، سالانه ضررهای بسیاری برای مخابرات به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مخابرات استان در حال اجرای راهکارهای حفاظتی و ایمن‌سازی منصوبات و تجهیزات مخابراتی بوده تا امکان سرقت آن کاهش یابد، تصریح کرد: پس از دریافت گزارش سرقت تجهیزات مخابراتی، بلافاصله موضوع پیگیری و پرسنل مخابرات با دقت و سرعت عمل بالا، نسبت به ترمیم، نصب و برقراری ارتباط تلفن اقدام می‌کنند.
سعدی خاطرنشان کرد: مشترکین در صورت مشاهده اختلال و یا قطعی در ارتباط تلفن ثابت، نسبت به ثبت خرابی تلفن خود در سامانه ۲۰۱۱۷ اقدام کنند تا نیروی‌های فنی مخابرات به محل مراجعه و نسبت به رفع ایراد اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیر مخابرات منطقه سمنان همچنین از هزینه اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال در راستای توسعه و بهبود پوشش شبکه و تکنولوژی نسل ۳ همراه اول در روستای ابرسج شاهرود و روستاهای باغچه و ابراهیم‌آباد میامی خبر داد. 
مجید دارائی، اضافه کرد: به همت تلاشگران عرصه ارتباطات در مخابرات منطقه سمنان و با هدف بهبود پوشش آنتن‌دهی همراه اول و دسترسی به اینترنت پرسرعت همراه، ۳ سایت BTS همراه اول با تکنولوژی‌های به روز مخابراتی و ارتباطی در استان نصب و راه‌اندازی گردید.
مدیر مخابرات منطقه سمنان اظهار کرد: با حمایت‌های‌ وزارت ارتباطات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، تجهیز روستای ابرسج شاهرود و روستاهای باغچه و ابراهیم‌آباد میامی به اینترنت پرسرعت شبکه همراه اول در قالب پروژه‌ USO یا خدمات عمومی و اجباری دولت، انجام شد.
دارائی تصریح کرد: با هدف تحقق شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیک و هوشمندسازی شهرها و روستاهای استان، این ۳ روستا با مجهز شدن به تکنولوژی نسل ۳ (۳G) همراه اول، از اینترنت پهن باند برخوردار و به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.
مدیر مخابرات منطقه سمنان افزود: با نصب و راه‌اندازی این سایت‌ها، علاوه بر توسعه پوشش نسل ۳ تلفن همراه، بهبود قابل ملاحظه‌ای در پوشش آنتن‌دهی و ظرفیت مکالمه همراه اول در این روستاها و محدوده‌ی اطراف حاصل گردید.

گفتنی‌ است: در این جلسه بر راه‌های پیشگیری و مقابله با سرقت و همچنین بر هم‌افزایی و همکاری‌های مشترک بین دستگاه‌ها و مراجع ذیربط درخصوص کاهش سرقت‌ها و برخورد با سارقین بحث و تبادل نظر شد.

🌐انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha