• دوشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۱ / ۰۷:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401072513214
  • خبرنگار : 50026

برندسازی محصولات تولیدی؛ از چالش‌های اصلی خراسان جنوبی

برندسازی محصولات تولیدی؛ از چالش‌های اصلی خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: دغدغه بیشتر صنعتگران استان نبود نشان تجاری و برندسازی برای محصولات تولیدی آنهاست که در این زمینه ضعف جدی داریم.

جواد اشرفی، شب گذشته ۲۴ مهر در نشست کمیسیون تخصصی صنایع دستی و گردشگری استان افزود: تاکنون جز چند مورد معدود، نتوانسته‌ایم محصولات تولیدی حوزه صنایع دستی، فرش دستباف یا صنعت سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی استان را برندسازی کنیم.

وی تجاری‌سازی و برندسازی محصولات خراسان جنوبی را یک ضرورت برشمرد و گفت: وقتی محصولات تولیدی در بخش‌های مختلف فاقد نشان تجاری خوبی باشند در حوزه‌های زیردستی مانند بسته‌بندی و فروش نیز دچار مشکل می‌شویم.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حمایت‌های خاصی از تولیدکنندگان صنایع دستی استان دارد و با برندسازی محصول می‌توان زیست‌بوم و فرهنگ اجتماعی و اقتصادی خاص استان را در حوزه محصولات تولیدی در سطح جهان معرفی کرد.

وی تصریح کرد: حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از پیشران‌های اقتصادی استان است و باید نگاه، حمایت و توجه خاصی به این حوزه‌ها شود زیرا فراگیری آن در جای جای استان می‌تواند سبب بروز و ظهور شود.

اشرفی با بیان اینکه تعاون در اقتصاد یک محور است، افزود: در برنامه رشد اقتصادی کشور سه پایه بخش خصوصی، بخش دولتی و تعاون دیده شده لذا عجین شدن حوزه صنایع دستی و گردشگری با موضوع تعاون از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش تعامل بین بخش تعاون با حوزه صنایع دستی و گردشگری گفت: تعامل بیشتر این در حوزه می‌تواند در نقش‌آفرینی و هدایت‌گری تاثیر بسزایی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: یکی از مشکلات بخش صنعت استان به‌ویژه در زمینه قالی‌بافی نبود بیمه قالی‌بافان است که در این زمینه با توجه به سهمیه‌ای که برای کشور در نظر گرفته شده سهمیه استان را به‌طور خاص پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به وجود انحرافاتی در پرداخت تسهیلات بخش‌های مختلف، تصریح کرد: انحراف تسهیلات یکی از دغدغه‌هایی است که در برخی حوزه‌ها مانند صنایع دستی یا قالی‌بافی مشاهده شده و موجب گلایه تولیدکنندگان واقعی قرار گرفته است.

اشرفی با بیان اینکه این مساله نشان می‌دهد هدایت‌گری برای نظارت بر تسهیلات خوب نبوده است تصریح کرد: وظیفه دستگاه تخصصی فقط معرفی فرد به بانک برای دریافت تسهیلات نیست بلکه باید نظارت‌ها جدی گرفته شود تا تسهیلات در همان مسیر اصلی خود پرداخت شود.

وی تاکید کرد: همه تلاش خود را می‌کنیم تا روند واگذاری و پرداخت تسهیلات با اهلیت‌سنجی صحیح تسهیل شود، همچنین برای افرادی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند تشکیل پرونده می‌دهیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم ایجاد تعاونی زنان در روستاهای دارای صنایع دستی مطرح افزود: اداره کل میراث فرهنگی و اتاق تعاون در این زمینه مشارکت و همکاری بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: یکی از گلایه‌ها برگزار نشدن جلسات کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند بوده که در این زمینه موضوع و دلیل برگزار نشدن جلسات باید بررسی و اتاق بازرگانی در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشد.

اشرفی گفت: در زمینه پیشنهاد رویداد رسانه‌ای کویر که ایده مهم و جذابی است جلسه‌ای با محوریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کمیسیون گردشگری و اتاق تعاون برگزار و تصمیم‌گیری شود.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در استان مورد توجه قرار گرفته، گردشگری مزرعه است و برگزاری جشنواره ملی زرشک با حضور معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی نیز توفیقات و دستاوردهای خوبی در پی داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: گردشگری مزرعه در فصول مختلف سال و برای محصولات متنوع باید در دستور کار مدیران سازمان‌های مربوطه قرار بگیرد تا از این طریق به اقتصاد استان و معرفی محصولات نیز کمک کنیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha