محمدحسین سیدی در گفتوگو با ایسنا با اشاره به گستردگی حوزه و ظرفیتهای گردشگری استان خوزستان گفت: امید است با تداوم این دوره چهارشنبههای گردشگری به عنوان برند آموزشی این حوزه در کل کشور ثبت شود.
او با اشاره به نسل سوم گردشگری در جهان بیان کرد: توسعه گردشگری خلاق راهی برای به نمایش گذاشتن فرهنگ استان خوزستان به گردشگران داخلی و خارجی است و باعث میشود گردشگر لحظات منحصر بفردی با جوامع محلی بگذراند.
وی افزود: این نوع گردشگری در واقع به اشتراک گذاشتن مهارت و دانش برای خلق تجربیات جدید و خلاقانه است و گردشگر را به مشاهدهگری فعال و درگیر در تجربه سفر تبدیل میکند.
سیدی با بیان اینکه گردشگری خلاق نقش بسزایی در تبادل فرهنگی دارد توضیح داد: این نوع گردشگری باعث میشود افراد هر منطقه فرهنگ بومی و تاریخی خود را به گردشگران بشناسانند زیرا گردشگری خلاق صرفاً بازدید از جاذبههای طبیعی و تاریخی نیست بلکه با ذوق و شوق و یادگیری همراه است.
به باور وی: تغییر در حوزه گردشگری و سفر خلاقانه منجر به کشف استعداد گردشگران میشود و میتواند برنامهای برای استعدادیابی افراد باشد.
او با تاکید بر گسترش کارگاه های آموزشی و استفاده از زیرساختهای موجود افزود: با تغییر کاربری بناهای قدیمی میتوانیم در جذب گردشگر بیش از پیش موفق عمل کنیم.
مدیر منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری خلاق نسل سوم که با شعار «موزههای کمتر میدانهای بیشتر» شکل گرفته همواره گردشگر را به انجام فعالیتهای تجربی دعوت میکند.
او با اشاره به اینکه در شهرستان خرمشهر در گذشته مسابقات جهانی شمشیربازی برگزار میشد اظهار کرد: به منظور استفاده از محوطه قدیمی خرمشهر با مجموعههای ورزشی هماهنگی لازم را انجام دادیم تا آموزش شمشیربازی به تماشاگران گردشگر را اجرایی کنیم.
سیدی با بیان اینکه گردشگری خلاق باعث شکلگیری روابط عمیق گردشگر با زندگی و فرهنگ مردم هر منطقه میشود اضافه کرد: گردشگران میتوانند از فرهنگ مردم منطقه تاثیرپذیری داشته باشند و این در واقع تجربه زیبایی برای گردشگران و متقابلاً ساکنان محلی ایجاد میکند.
انتهای پیام
نظرات