• دوشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401071808933
  • خبرنگار : 30077

با انعقاد تفاهم نامه همکاری انجام می شود؛

همکاری جهاددانشگاهی و بسیج علمی سپاه استان برای توسعه فعالیت‌های فناورانه در سمنان

همکاری جهاددانشگاهی و بسیج علمی سپاه استان برای توسعه فعالیت‌های فناورانه در سمنان

ایسنا/سمنان رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این نهاد و سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان خبر داد.

علی منصفی راد ۱۸مهرماه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این تفاهم نامه با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر شتاب بخشیدن به جریان تحقیقات و نوآوری، عملیاتی نمودن نقشه جامع علمی کشور و به منظور برقراری تعاملی سازنده و ایجاد همکاری های مفید دو جانبه بین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان و جهاددانشگاهی استان سمنان منعقد شده است.

وی از راه اندازی و تجهیز مرکز نوآوری شهدای عشایر مستقر در جهاددانشگاهی توسط سازمان بسیج علمی سپاه استان سمنان خبر داد و افزود: حمایت از نخبگان، حمایت و مساعدت مالی در راه اندازی و تجهیز مراکز نوآوری، شناسایی ظرفیت ها، منابع و نیازمندی های کشور با تکیه بر دانش فنی بسیجیان نخبه و همچنین استفاده از ظرفیت دانشگاه ها، مراکز علمی، اساتید و فرهیختگان در راستای تحقق چشم انداز انقلاب نیز از مهمترین اهداف این تفاهم نامه همکاری است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: در این تفاهم نامه همکاری بر ضرورت استفاده از پتانسیل های علمی و فناورانه طرفین در خصوص توسعه فناوری و ارتقاء هسته های فناور به شرکت های دانش بنیان مردم پایه و مشارکت طرفین در حمایت از فناوری های بدیع و نوظهور اولولیت دار دفاعی و ملی و همچنین همکاری در تقویت و توسعه مراکز نوآوری استانی مشترک تأکید شده است.

منصفی راد اضافه کرد: حمایت و همکاری در توسعه مرزهای دانش بنیان و دستیابی به علوم و فناوری های نوین و پیشرفته، مشارکت و همکاری در سازمان دهی و به کار گیری افراد توانمند، نخبگان و ظرفیت های بالقوه نیروی انسانی کشور، توانمندسازی نیروی انسانی جریان علم و فناوری انقلاب اسلامی، برگزاری جشنواره، همایش، مسابقات ملی مشترک به همراه نمایشگاهی از دستاوردهای فناورانه، پشتیبانی و رفع موانع توسعه دهندگان فناوری همکاری در تقویت و توسعه مراکز رشد و شتاب دهنده های مشترک استانی و شهرستانی از جمله مهمترین موضوعات و محورهای این تفاهم نامه همکاری است.

وی همچنین افزود: همکاری طرفین در انجام مشاوره، منتورینگ، برگزاری کارگاه های آموزشی و مهارتی هسته های علمی، فناور مستقر در ظرفیت های طرفین، همکاری در جهت احصاء مسائل و نیازهای اولولیت دار در قالب حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی، کسر خدمت سربازی و پژوهش های کاربردی و بنیادی، همکاری طرفین در جهت مردمی سازی علم و فناوری و اتصال مردم سالاری دانشی به بدنه های علمی طرفین و همچنین استفاده از ظرفیت بسیج اساتید و بسیج دانشجویی برای انجام مأموریت های مشترک از جمله سایر موضوعات مهم این تفاهم نامه همکاری است.

به گزارش ایسنا این تفاهم نامه همکاری با حضور علی منصفی راد، رئیس جهاددانشگاهی استان و سرگرد پاسدار مصطفی خانی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی سمنان امضاء و تبادل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha