مجتبی شریعتی، در خصوص جشنواره ملی زرشک، امروز پنجشنبه 14مهر به خبرنگاران و رسانههای گروهی گفت: کمیته اقتصادی و بازارسازی یکی از بخشهای مهم این جشنواره است که ظهور و بروز تمام اقدامات در آن نمود پیدا میکند.
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تمام این اقدامات در راستای کمک به کشاورز است تا با ارائه راهکارهایی بتوانیم زرشک را به عنوان یک محصول استراتژیک و مزیت دار استان به جایگاه واقعی آن برسانیم، افزود: در سالهای اخیر آنچنان که باید و شاید به زرشک پرداخته نشده و این محصول مظلوم واقع شده است.
مدیر دفتر هماهنگی امور سرمایهگذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه فرآوری به اندازهای که مورد نیاز است کار نشده و زرشک به جهان معرفی نشده است؛ براین اساس فعالیت کمیته اقتصادی معطوف به بازه زمانی یک هفتهای جشنواره نبوده و نیاز است اقدامات به صورت مستمر در طول سال اجرایی شود.
شریعتی با اشاره به اهم برنامهها و فعالیتهای کمیته اقتصادی، اظهار کرد: در راستای برنامههای این کمیته، مشکلات و چالشها را احصا کرده و به دنبال رفع آن هستیم تا بتوانیم از ظرفیت سرمایهگذاران حداکثر استفاده را ببریم.
وی ادامه داد: در برنامه داریم صاحبان برندهای برتر حوزه صنایع غذایی کشور را با همکاری اتاق تعاون استان در بازه زمانی جشنواره دعوت کنیم تا با بازدید از مزارع بتوانیم از ظرفیت آنان استفاده کرده و زرشک در صنایع غذایی جایی باز کند.
شکلگیری اقتصاد بر پایه زرشک
رییس کمیته اقتصادی و بازارسازی جشنواره ملی زرشک با بیان اینکه تولید محصولات غذایی بر پایه زرشک برای کمک به توسعه اقتصاد آن از دیگر اهداف است، تصریح کرد: اجرای تبلیغات گسترده در خارج از استان به عنوان مثال ورود زرشک به فرودگاههای بزرگ کشور و پروازها از مهمترین راهبردهاست که در حال رایزنی هستیم تا از محصولات مرتبط با زرشک در این حوزه استفاده شود.
شریعتی با اشاره به پیگیری ارائه تسهیلاتی ویژه کشاورزان حوزه زرشک استان، افزود: فروش زرشک در بازارهای بزرگ کشور در کنار عرضه در بازارهای استان که با کمک تعاون روستایی و شهرداری برپا می شود از دیگر برنامههاست.
وی با بیان اینکه معرفی زرشک در اتاق تعاون ایران، دعوت از چهرههای بزرگ اقتصادی کشور و سفرا و همچنین برپایی نمایشگاه زرشک در سطح پارکها و بوستانها از دیگر اقدامات است، تصریح کرد: اکنون در منطقه ویژه اقتصادی یک واحد فرآوری زرشک فعال بوده که به دنبال این هستیم که ظرفیت آن را افزایش دهیم.
شریعتی با بیان اینکه این اقدامات در بازه جشنواره نخواهد بود و مستمر ادامه خواهد داشت، ادامه داد: بازدید دانشجویان رشتههای مرتبط با حوزه کشاورزی از مزارع زرشک و آشنایی با چرخ تولید زرشک از مزرعه تا کارخانه و کمک به فرآوری زرشک از دیگر برنامههای پیش رو است.
وی با اشاره به پیگیری فروش زرشک از طریق فروشگاههای اینترنتی، افزود: به دنبال این هستیم که واحدهای فرآوری زرشک را تا سال آینده در استان راه اندازی کنیم که در این زمینه استاندار خراسان جنوبی دستوراتی صادر کردهاند.
رییس کمیته اقتصادی و بازارسازی جشنواره ملی زرشک بیان کرد: همچنین در حال پیگیری هستیم که شرکتهای دانش بنیان و حوزه دانشگاه به مسئله زرشک ورود پیدا کنند تا از این محصول فرآوردههای مختلفی چون مارمالاد و نوشابه انرژی زا بر پایه زرشک استحصال کنند و بتوانیم محصولات جانبی از زرشک داشته و به فروش زرشک خام بسنده نکنیم.
جشنواره ملی زرشک از ۲۱ تا ۲۷ مهرماه در ۵ شهرستان استان برگزار میشود تا بازاریابی، معرفی و فروش این محصول دوباره رونق گیرد.
انتهای پیام
نظرات