سارا صادقیان، یکی از بنیانگذاران تیم چالیک مستقر در مرکز نوآوری و صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه این تیم بازی سازی از سال ۱۳۹۷ در مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان شروع به فعالیت کرده و در حال ساخت بازی با تمرکز بر سیستم عامل اندروید است، اظهار کرد: تیم ما فعالیت تخصصی در حوزه گیم را از حدود سال ۱۳۹۴ آغاز کرد و تاکنون پروژههای مختلفی در این حوزه اجرا کرده است.
وی افزود: فعالیتهای تیم چالیک در عرصه بازیسازی شامل شبیهسازی بنای مسجد حکیم و کلیسای وانک در پروژه اصفهان مجازی و شبیه سازی بنای خانه جوان(متعلق به شهرداری) به همراه تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و بازیهایی از جملهTango ،Basketball ،AirHockey ،DoozEmoji MazeBall و HonorGun در نسخههای اندرویدی و بازی speed racer در نسخه کامپیوتری بوده است.
این برنامهنویس، گفت: اولین پروژه مینی گیم ما بازی تانگو یا تانگرام بود که این بازی با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و حدود صد هزار دانلود کلی داشت.
صادقیان ادامه داد: با ورود به مرکز نوآوری و صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان، بازی «مثل آباد» از سوی تیم ما چندماه قبل از شیوع بیماری کووید منتشر شد. این بازی همچون بازیهای کلماتیک با محوریت ضرب المثل طراحی شده بود و دانلود بالایی داشت. دانلود این بازی از بیست هزار دانلود فعال بیشتر شد و دانلود کلی آن به حدود دویست هزار رسید.
مدیر پروژه تیم چالیک، اضافه کرد: دوران کرونا و وقفه یکساله موجب شد، در بحث آموزش و تقویت نیروی انسانی فعالیتهای خوبی انجام دهیم. در این مدت کار بر روی چند پروتوتایپ انجام شد و اکنون در حال اجرای یک پروژه بازی استراتژیک- کارتی هستیم که پس از عبور از مراحل تست به بازار عرضه میشود.
به گفته این برنامه نویس، بازی جدید تیم چالیک، مانند بازیهای «بزن بهادر» و «پسرخوانده» است.
صادقیان درباره چالشهای پیشروی بازیسازان در کشور، گفت: در حال حاضر میزان مراجع، آموزشها و یادگیری در حوزه بازی سازی بسیار بهتر از گذشته شده است، اما بازی سازی بهعنوان یک کار تخصصی هنوز در کشور تثبیت نشده و بازی سازان چالشهایی در این حوزه دارند. زمانی در مورد انیمیشن سازی این بحث مطرح بود، اما با گذشت زمان این مشکل رفع شد و اکنون انیمیشن سازی بهعنوان یک تخصص حرفهای در کشور معرفی میشود.
وی با تأکید براینکه ذات رشته بازیسازی پرچالش است، خاطرنشان کرد: رشته بازیسازی، نیاز به تخصصهای مختلف در رشتههای متنوع دارد و یک حوزه میان رشتهای محسوب میشود. مهمترین چالشی که بازی سازان باید با آن دست و پنجه نرم کنند، چالش صبوری است، به این معنا که رشته بازیسازی در کشور جدید است و تجربه زیادی در آن وجود ندارد و افراد متخصص در این حوزه کم هستند، در نتیجه بازی سازان با صبر و حوصله برای موفقیت در این رشته باید به پیش بروند.
تیم بازیسازی چالیک، توسط زهرا سادات محسنی و سارا صادقیان- برنامه نویس و طراحان سه بعدی از سال ۱۳۹۴ شروع به کار کرده و اکنون با اعضای بیشتری بر روی پروژههای مختلف بازی سازی در مرکز نوآوری و صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان فعالیت دارند.
انتهای پیام
نظرات