• دوشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401070401386
  • خبرنگار : 71496

انصارالله ائتلاف عربی را به ۱۷۲ نقض آتش‌بس انسانی و نظامی متهم کرد

انصارالله ائتلاف عربی را به ۱۷۲ نقض آتش‌بس انسانی و نظامی متهم کرد

جنبش انصارالله یمن ائتلاف عربی به رهبری عربستان را به ۱۷۲ بار نقض آتش‌بس انسانی و نظامی ظرف ۲۴ ساعت گذشته متهم کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری "سبأ" یمن به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد، ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۱۷۲ نقض آتش‌بس انسانی و نظامی شده است.

به گفته این منبع نظامی، نقض‌ها با پرواز هواپیماهای جاسوسی، بمباران خانه‌های غیرنظامیان با حملات هوایی و آتش توپخانه، حمله به پایگاه‌های انصارالله و ایجاد استحکامات بر خلاف بندهای آتش‌بس انجام شدند.

همچنین منبع یاد شده اظهار کرد: از جمله این اقدامات ناقض آتش‌بس، پروازهای متعدد پهپادهای جاسوسی در آسمان استان‌های مأرب، تعز، حجه، الجوف، صعده، الضالع، البیضاء، الحدیده و جبهه‌های مرزی، تیراندازی به خانه‌های شهروندان و پایگاه‌های ارتش در این استان‌ها بود.

منبع مذکور در ادامه گفت: پهپادهای مسلح ائتلاف نیز حملات هوایی را علیه خانه‌های شهروندان و پایگاه‌های ارتش در شمال "حیس" در استان حدیده، "تبة العمدان" در استان تعز و نقاطی در باب غلق در استان الضالع انجام داده و مزدوران دشمن حمله‌ای علیه پایگاه‌های ارتش در استان مأرب داشتند، همچنین آنها بر خلاف بندهای آتش‌بس استحکاماتی را در جیزان و مناطقی در استان‌های مأرب و الضالع  ایجاد کردند.

هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن دوم اوت گذشته از توافق دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله با تمدید دوماهه آتش‌بس در این کشور برای دومین بار خبر داد و تاکید کرد که دو طرف به افزایش گفتگوها برای رسیدن هر چه سریعتر به یک توافق آتش‌بس همه جانبه پایبند هستند.

بندهای آتش‌بس یاد شده که دوم اکتبر به پایان خواهد رسید، شامل توقف حملات زمینی، دریایی و هوایی در یمن و مرزهای آن، کمک به انتقال ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر حدیده در غرب یمن در طول دو ماه، صدور مجوز انجام دو پرواز در هفته در فرودگاه صنعاء و انجام دیداری میان طرف‌ها جهت توافق درباره بازگشایی مسیرها در تعز و دیگر استان‌ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha