• چهارشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401062317784
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس مرکز بهداشت اردستان:

۳۷ درصد از سالمندان اردستان دارای بیماری پرخطر هستند

۳۷ درصد از سالمندان اردستان دارای بیماری پرخطر هستند

ایسنا/اصفهان رئیس مرکز بهداشت اردستان گفت: ۳۷ درصد از سالمندان اردستان دارای بیماری پرخطر نظیر بیماری‌های صعب‌العلاج، ابتلا به چند بیماری و عدم انجام کارهای ابتدایی هستند.

رضا اشرفی، امروز(چهارشنبه، ۲۳ شهریور) در کارگروه سالمندان شهرستان در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه نظام سلامت بهداشت جهان از انسجام و هماهنگی لازمی برخوردار نیست گروه سالمندان از خدمات و سلامت در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران کمتر از بقیه کشورها است.

وی با اشاره به اینکه افرادی که بیش از ۶۰ سال سن داشته باشند در جامعه سالمند شناخته می‌شوند، افزود: در شهرستان اردستان از مجموع جمعیت ۴۳ هزار نفری حدود ۸۳۰۰ نفر سالمند وجود دارد که با بررسی‌های انجام شده بیش از ۶۰ درصد جمعیت سالمند این شهرستان دچار بیماری فشارخون و حدود ۳۰ درصد دچار بیماری دیابت هستند.

رئیس مرکز بهداشت اردستان با بیان اینکه ۳۷ درصد از سالمندان اردستان دارای بیماری پرخطر نظیر بیماری‌های صعب‌العلاج، ابتلا به چند بیماری و عدم انجام کارهای ابتدایی هستند گفت: همچنین ۱۶ درصد از سالمندان این شهرستان دارای بیماری‌های کم‌خطر و نیازمند خدمات حمایتی و اجتماعی هستند.

اشرفی با اشاره به اینکه کمتر از ۱۹ درصد جمعیت شهرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: جمعیت سالمندی در اردستان زیاد نیست، ولی با توجه اینکه گروه سنی جوانان به دلیل بعضی از مسائل و کمبودها مهاجرت می‌کنند، گروه سالمندان بیشتر از دیگر گروه‌های سنی دیده می‌شوند.

حدود ۲۱۶۰ خانوار سالمند تحت پوشش کمیته امداد هستند

همچنین رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان در این جلسه، گفت: حدود ۲۱۶۰ خانوار سالمند تحت پوشش کمیته امداد اردستان هستند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

ابوالقاسم صادقی با بیان اینکه بیشترین سالمندان شهرستان در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و بحث تنهایی و ناتوانی مهم‌ترین مشکل سالمندان اردستان است، افزود: به نظر می‌رسد تکریم سالمندان در شهرستان اردستان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در این خصوص باید شاهد فرهنگ‌سازی در جامعه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نیازهای عاطفی، معیشتی، تفریحی و از همه مهم‌تر مشارکت در امور اجتماعی را باید به‌صورت جدی در خصوص این قشر مورد توجه قرار داد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تأکید بر ارائه خدمات گوناگون و متنوع به سالمندان، افزود: کمک به تأمین، بازسازی و تعمیر مسکن، حق مراقبت و نگهداری، تهیه وسایل مورد نیاز از قبیل سمعک، ویلچر، عینک، واکر و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ویژه برای بیماران صعب‌العلاج و خاص از جمله این خدمات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha