• شنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401061914700
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل:

میزان تولید برق اردبیل بیش از ۲ برابر مصرف استان است

میزان تولید برق اردبیل بیش از ۲ برابر مصرف استان است

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: هرچند میزان تولید برق استان بیش از ۲ برابر مصرف برق استان است؛ ولی همچنان مدیریت مصرف برق یک نیاز ضروری است.

حسین قدیمی ۱۹ شهریور با اشاره به نیروگاه‌های خورشیدی در حال احداث و در حال بهره‌برداری استان اردبیل، گفت: در استان اردبیل ۲۳۴ نیروگاه خورشیدی خانگی حمایتی ۵ کیلوواتی احداث شده است و نصب ۳ هزار نیروگاه خورشیدی خانگی حمایتی در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: ۳ نیروگاه به‌صورت مزرعه خورشیدی در استان اردبیل با ظرفیت ۳.۲ مگاواتی در حال بهره‌برداری است .

قدیمی گفت: در پی الزام دستگاه‌های اجرایی جهت تأمین ۲۰ درصد برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر، ۲۵ پنل خورشیدی در ساختمان‌های اداری استان با ظرفیت ۱۸۷ کیلووات نصب شده است .

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل تولید نیروگاه‌های خورشیدی در استان را جمعاً ۴۵۰۰ کیلووات اعلام کرد .

حسین قدیمی اظهار کرد: نیروگاه حرارتی مقیاس کوچک (CHP) شهید مرحمت بالازاده انگوت با ظرفیت نامی ۵.۴ مگاوات در حال بهره‌برداری است .

عضو شورای اداری استان اردبیل اعلام کرد: همچنین ۳ نیروگاه CHP (نیروگاه حرارتی مقیاس کوچک) مشکین‌شهر با ظرفیت ۱۸.۵ مگاوات، نیروگاه CHP سلوط نمین با ظرفیت ۲۵ مگاوات و نیروگاه CHP کبودی با ظرفیت ۰.۵ مگاوات نیز در حال احداث است.

وی گفت: همچنین ظرفیت تولید نیروگاه زمین گرمایی مشکین‌شهر ۵ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل اظهار کرد: نیروگاه سبلان اردبیل با ظرفیت ۱۱۵۰ مگاوات و نیروگاه آبی مغان با ظرفیت ۱۳ مگاوات از دیگر نیروگاه‌های استان اردبیل است که به تأمین برق استان می‌پردازد .

وی گفت: با تولید ۱۱۷۰ مگاوات در استان اردبیل بیش از نیاز استان برق تولید می‌شود و برق تولیدی بیشتر در نیروگاه‌ها قابل ذخیره‌سازی نیست و به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

قدیمی با اشاره به عبور موفق از پیک تابستان سال جاری بدون اعمال محدودیت افزود: مدیریت مصرف برق فقط منحصر به فصل تابستان و پیک‌بار و روزهای گرم سال نیست؛ زیرا برای تولید برق از زیرساخت‌ها و منابع انرژی کشور استفاده می‌شود و هرچه استفاده از این منابع کنترل‌شده و بهینه باشد، به توسعه کشورمان کمک خواهیم کرد .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha