• سه‌شنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401061511869
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

معاون سواد آموزی استان در بازدید از ایسنا:

۹۵.۲ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد باسواد هستند

۹۵.۲ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد باسواد هستند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون سواد آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد، در آستانه ۱۷ شهریورماه مصادف با روز جهانی سوادآموزی از خبرگزاری ایسنا در این استان بازدید کرد.

سید حمزه باقری نژاد، معاون سواد آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد، امروز سه شنبه ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۱ با حضور در خبرگزاری ایسنای استان ضمن خداقوت به خبرنگاران این خبرگزاری با مدیر و خبرنگاران این حوزه دیدار و گفت و گو کرد و گفت: خبرگزاری ایسنا از رسانه های خوش نام کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد است و رسانه ها بخصوص خبرگزاری ایسنا همواره در راستای سوادآموزی پاری کار بوده و همکاری مطلوبی در این زمینه داشتند.

وی افزود: میانیگن نرخ باسوادی در ۹۷ درصد است و این نرخ در استان کهگیلویه و بویراحمد که در اوایل انقلاب اسلامی ۲۸ درصد بوده هم اکنون ۹۵.۲ درصد است که نتیجه تلاش و زحمات همه همکاران در آموزش و پرورش و آموزش و دهندگان سوادآموزی بوده است.

معاون سواد آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرشنان کرد: ۴۸۰۰ نفر در سال گذشته تعهد سوادآموزی که استان بود که به طور کامل با شناسایی، جذب، آموزش و ارزیابی تحت پوشش قرار گرفتند.

کهگیلویه و بویراحمد جزء ۸ استان برتر در زمینه سوادآموزی

باقری نژاد تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه سواد آموزی در ۲۲ شاخص عمومی و اختصاصی در بین ۳۲ استان کشور جزء هشت استان برتر قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه های دیگر از جمله الگوهای برتر تدریس، انشاء و مقاله نویسی در سطح کشور رتبه برتر کسب کرده ایم.

۹۵ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد باسواد هستند

معاون سواد آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکل بالا بودن پراکندگی جمعیت در استان برای باسوادی و شناسایی بی سوادان عنوان کرد: به همین دلیل شناسایی بیسوادان سخت است و امسال با تشکیل شورای پشتیبانی سوادآموزی استان جهت شناسایی بهتر و بیشتر بی سوادان استان با اداره کل فنی و حرفه‌ای، زندانها، جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش استثنایی استان جهت باسوادی جامعه هدف این دستگاه‌ها تفاهمنامه منعقد کرده‌ایم.

باقری نژاد تاکید کرد: تعهد سوادآموزی امسال استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۳۰۰ نفر ابلاغ شده است که با توجه به سطح بی سوادی در شهرستانها و مناطق استان این میزان تقسیم خواهد شد.

کمترین نرخ باسوادی مربوط به کهگیلویه

وی اظهارکرد: شهرستان کهگیلویه کمترترین نرخ باسوادی و شهرستان گچساران بالاترین نرخ باسوادی استان کهگیلویه و بویراحمد را دارا هستند که در سال‌جاری شهرستانهای همچون کهگیلویه در اولویت باسوادی قرار دارند.

معاون سواد آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۰۷ نفر آموزش دهنده در راستای سوادآموزی فعالیت دارند.

باقری نژاد افزود: همچنین ۱۶ مرکز یادگیری شامل دو مرکز دولتی و ۱۴ مرکز محلی در استان فعالیت دارند که علاوه بر آموزش سواد یعنی خواندن و نوشتن، در جهت توانمندسازی افراد بی سواد در خصوص نماز، کتابخوانی، امور اجتماعی، بهداشتی، زناشویی و هنرهای مختلف و برخی مهارتها آموزش داده می شوند.

۹۵ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد باسواد هستند

وی اظهارکرد: امسال برنامه داریم با کمک شورای پشتیبانی سوادآموزی استان در افق نه چندان دور باسوادی را در استان به نقطه مطلوب برسانیم چرا که طبق بررسی های صورت گرفته ریشه بیشتر مشکلات و مسائل اجتماعی بیسوادی است.

معاون سواد آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۸۴ درصد مراجعه‌کنندگان به کلانتری های این استان یک طرف آنها افراد بی سواد هستند.

باقری نژاد خاطرنشان کرد: برای شناسایی بیسوادان استان به علت پراکندگی با مشکل مواجهیم که نیازمند همکاری بیش از پیش شورای پشتیبانی سوادآموزی و رسانه‌های استان هستیم.

سوق دادن سواد آموزی به سمت تقاضا محوری

وی ادامه داد: برای شناسایی بی سوادان و کاهش جمعیت بی سواد در استان کهگیلویه و بویراحمد دنبال هستیم که کوچه به کوچه، ده به ده، روستا به روستا، شهر به شهر و شهرستان به شهرستان، با کمک ریش سفیدان، دهیاران، بخشداران، شوراها، فرمانداری‌ها، شهرداریها و خانه های بهداشت بی سوادان استان را شناسایی و جهت باسواد کردن آنها اقدامات لازم را انجام دهیم.

معاون سواد آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سیاست ما در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اینست که سوادآموزی جامعه هدف ما که ۱۰ تا ۴۹ سال هستند را از عرضه محوری خارج کرده به سمت تقاضا محوری حرکت کنیم.

باقری نژاد افزود: طبق خود اظهاری های صورت گرفته بیش از ۲۴ هزار نفر بی سواد در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اما به نظر می‌رسد این آمار، آمار دقیقی نیست.

۹۵ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد باسواد هستند

وی با بیان اینکه جمعیت مردان باسواد استان کهگیلویه و بویراحمد از زنان باسواد این استان بیشتر است و بیشتر جمعیت بیسواد زنان استان را زنان و دختران روستایی و عشایری تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: در همین راستا طرح سواد آموزی زنان عشایری را برای توسعه سواد در مناطق روستایی و عشایری استان اجرا خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، معاون سواد آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در عرصه سوادآموزی نیازمند حمایت و همکاری و تعامل اقشار و دستگاه‌های مختلف از جمله رسانه ها هستیم.

گفتنی است که معاون سواد آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه سید ولی موسوی- مسئول روابط عمومی، حیدر داستار - رئیس اداره سواداموزی و ناصر انتظاری- رئیس اداره سنجش سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان، در آستانه ۱۷ شهریورماه مصادف با روز جهانی سوادآموزی از خبرگزاری ایسنا در این استان بازدید کرد.

در پایان از خبرنگار و سردبیر خبرگزاری ایسنا از سوی معاون سوادآموزی استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha