• دوشنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401061411201
  • خبرنگار : 50444

در جلسه مدیران اقتصادی استان عنوان شد؛

جذب تنها ۲۷ درصد از تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان شمالی

جذب تنها ۲۷ درصد از تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی تنها حدود ۲۷ درصد از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در خراسان شمالی جذب شده است.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز ۱۴ شهریورماه، جلسه بررسی پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ خراسان شمالی در سالن جلسات بانک ملی استان برگزار شد که در آن اعلام شد جذب اعتبارات تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در خراسان شمالی چندان تعریفی نداشته و نیاز به تلاش بیشتر مسئولان است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی در این جلسه اظهار کرد: با توجه به وضعیت جذب اعتبارات، درخواست کردیم تا سهمیه اعتباری پروژه هایی که از لحاظ فنی و اعتباری مورد تایید هستند در اعتبارات امسال نگه داشته و به عنوان سهمیه سال ۱۴۰۰ لحاظ شوند.

ناصر فخر موحدی افزود: طرح هایی که این شرایط را دارند هرچه سریعتر به تهران معرفی شوند تا مشمول آیین نامه جدید در سال ۱۴۰۱ نشده و سریعتر تعیین تکلیف شوند.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است تا بتوانیم تسهیلات مورد نیاز در این بخش را نگه داریم و حداکثر بهره را از اعتبارات سال ۱۴۰۰ ببریم.

وی تصریح کرد: از ابتدای شهریور ماه، اعتبارات این بخش به صورت گلوبال در آمده است و همه استان ها می توانند از اعتبارات جذب نشده توسط استان های دیگر استفاده کنند.

سرپرست اداره کل  امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی نیز در این جلسه به اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: ۱۳۶۶ میلیارد تومان سهم خراسان شمالی از این اعتبارات است که تا کنون صرفا ۴۰۰ میلیارد تومان از آن جذب شده است.

محمد رحمانی تاکید کرد: فرصت زیادی برای جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ باقی نمانده و پایان شهریور ماه به اتمام می رسد.

وی ادامه داد: مکاتباتی برای مشخص شدن مشکلات در مسیر جذب شدن این اعتبارات انجام داده ایم تا اگر مشکل خاصی وجود دارد برطرف شود.

وی تاکید کرد: از همه مدیران انتظار می رود در سال ۱۴۰۱ با عزم و اراده ای بیش از گذشته پای کار باشند تا شاهد جذب بیشتر اعتبارات در استان باشیم.

 سرپرست اداره کل  امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: امسال ۸۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای کل کشور از محل تبصره ۱۸ در نظر  گرفته شده که حدود ۳ برابر سال گذشته است؛ لذا جذب آن نیازمند عزم بیشتری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha