• یکشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1401061309872
  • خبرنگار : 50024

طاعون نشخوارکنندگان معضل جدی استان البرز

طاعون نشخوارکنندگان معضل جدی استان البرز

ایسنا/البرز مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: طاعون نشخوار کنندگان معضل جدی چند سال اخیر است.

حامد فرضی در گفت‌وگو با ایسنا، طاعون نشخوار کنندگان را معضل جدی چند سال اخیر در سطح استان دانست و افزود: لازمه مبارزه با هر معضل و مشکلی شناخت ریشه‌ای و بنیادین آن مشکل و احساس مسئولیت پذیری تمام افراد و سازمان‌های مرتبط و تصمیم گیری مشکل محور و اقدام جهادی است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز افزود: مجموعه یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در موضوع اخراج دام‌های غیر مجاز و خارج از ظرفیت چرای مراتع با هیچ دامداری مماشات نکرده و اخراج دام از مراتع استان به قید فوریت انجام می‌شود.

فرضی در ادامه بیان کرد: ایستگاه‌های کنترل دام در نقاط کلیدی و گلوگاه‌ها از حیث ورود دام غیر مجاز و مشاهده موارد مشکوک به طاعون نشخوارکنندگان ایجاد شده است.

این مسئول اضافه کرد: در قدم اول داده‌های مرتبط با دام غیر مجاز و خارج از ظرفیت را به همکاران ارائه داده و در قدم بعدی با بررسی کارشناسانه ، موارد مشکوک به طاعون نشخوارکنندگان شناسایی، قرنطینه و موارد به سازمان محیط زیست و دامپزشکی استان اطلاع داده می شود تا اقدامات مقتضی توسط سایر دستگاه‌ها انجام گیرد.

وی خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات شاخص این مجموعه در خصوص بحث مبارزه با طاعون نشخوارکنندگان می‌توان به استقرار ایستگاه‌های کنترل دام در مبادی ورودی استان، تخلیه مراتع از وجود دام‌ها و ضدعفونی کردن آبشخورها و همچنین ارسال پیامک به کلیه دامداران و بهره برداران از حیث خروج هر چه سریعتر دام خود از مراتع استان اشاره کرد.

وی گفت: از تمام سازمان‌های مرتبط با این امر نیز انتظار همکاری‌های مستمر و عملیاتی را داریم؛ چرا که هدف و اولویت اصلی ما حفظ منابع طبیعی و احترام به محیط زیست است که این مقوله همت جهادی همه ی دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha