• شنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401061209412
  • منبع : نمایندگی اردبیل

همزمان با هفته دولت برخوردار شد:

بهره‌مندی ۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم استان اردبیل از نعمت آب شرب

بهره‌مندی ۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم استان اردبیل از نعمت آب شرب

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: ۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان شهر و روستاهای این استان در هفته دولت از خدمات آب و فاضلاب بهره‌مند شدند.

علیرضا نعمت سلطانی ۱۲ شهریور در جریان بررسی طرح های و فضلاب استان  در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح‌ها و پروژه‌های هفته دولت و برنامه‌های این شرکت برای توسعه خدمات به مردم استان اردبیل در دو بخش آب و فاضلاب اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کوثر با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال با ظرفیت ۵۷۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز و ۱۲ هزار نفر جمعیت تحت پوشش در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به افتتاح بخش مایع  تصفیه‌خانه فاضلاب شهر نمین و بهره‌برداری از پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب روستای جوراب و مسکن مهر شهر نمین با جمعیت تحت پوشش ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح، معضلی که برای آبهای سطحی، مخازن آب‌های زیرزمینی و سد یامچی وجود داشت، به فرصتی برای استفاده از پساب فاضلاب در بخش صنعت، کشاورزی و محیط زیست تبدیل شد.

نعمت‌سلطانی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه در دست اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر نیر اشاره کرد و گفت: این تصفیه‌خانه توانایی تصفیه ۶۲۰۰ متر مکعب فاضلاب در طول شبانه‌روز را دارد، بخش مایع تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال تکمیل و ۲۸ کیلومتر شبکه فاضلاب انجام شده و ۵ کیلومتر باقیمانده با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات این شرکت در حوزه فاضلاب اظهار کرد: احداث خط انتقال فاضلاب شهر نمین به طول ۳ کیلومتر با لوله پلی‌اتیلن به قطر ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیمتر با احداث جاده سرویس و شبکه فاضلاب بر اساس موافقتنامه به‌ طول ۵۵ کیلومتر در دست اجراست و برای تکمیل طرح تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهرشهر نمین ۱۰ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده و ۴۵ کیلومتر باقیمانده با اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل به بهره‌مندی ۳۵ هزار و ۷۱۵ نفر از جمعیت روستایی این استان از نعمت آب شرب خبر داد و گفت: در راستای آبرسانی به مجتمع‌های آبرسانی اولویت‌دار روستایی، آبرسانی به خلیل‌آباد، اردی، صومعه و ینگجه ملا محمد حسن اردبیل با جمعیت ۳۹۳۸ نفر، قشلاقات حاج سلیمان بیله سوار، بنه خلخال، زرج آباد و پیرآغتج کوثر، روستاهای مجتمع وحدت ۱و ۲، و همچنین کله سروسولی درق نمین با جمعیت ۶۱۲۶ نفر، آبرسانی به روستاهای فاز یک مجتمع موران‌گرمی با جمعیت ۱۶۳۲ نفر با اعتباری بالغ بر ۴۸۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

نعمت‌سلطانی همچنین آغاز عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی سبلان مشکین شهر  را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برای اجرای این طرح ۴۸۸۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و جمعیت تحت پوشش آن ۲۳۷۰۰ نفر است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های مهم در دست اجرای شرکت آبفای اردبیل در سال ۱۴۰۱ گفت: ارتقا و توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل با اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد ریال با جمعیت تحت پوشش ۵۵۰ هزار نفر، اجرای خط انتقال دوم فاضلاب شهر اردبیل به‌طول ۹ کیلومتر با اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد ریال و جمعیت تحت پوشش ۸۳۰ هزار نفر، اجرای طرح آبرسانی به ۴۵۴ روستای استان از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی و اجرای همزمان ۱۳ مجتمع‌ آبرسانی روستایی با اعتبار ۳۴۷۶۰ میلیارد ریال با جمعیت تحت پوشش ۴۱۶ هزار نفر سایر پروژه‌هایی است که برای بهبود خدمات‌رسانی و وضعیت آبرسانی به مناطق محروم استان عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha