• دوشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۱:۲۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401053123053
  • خبرنگار : 71659

حماس و جهاد اسلامی: مقاومت گزینه راهبردی ماست/پاسخ ما به تجاوز دشمن یکپارچه خواهد بود

حماس و جهاد اسلامی: مقاومت گزینه راهبردی ماست/پاسخ ما به تجاوز دشمن یکپارچه خواهد بود

رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی «جهاد اسلامی» و «حماس» در بیانیه‌ای مشترک به دشمن صهیونیست درباره هرگونه حماقت علیه ملت و مقاومت قهرمان فلسطین هشدار داده و اعلام کردند که پاسخ ما به هرگونه تجاوز دشمن قاطع و یکپارچه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، رهبران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی امروز دوشنبه جلسه مهمی را در شهر غزه برگزار کرده و پس از پایان این جلسه بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: مقاومت گزینه راهبردی و غیرقابل برگشت ماست و ما به مقاومت با هماهنگی عالی بین دو جنبش و در راس آن گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس ادامه می‌دهیم و به دشمن صهیونیستی نسبت به هرگونه حماقت علیه ملت و مقاومت قهرمان فلسطین هشدار می‌دهیم و پاسخ ما به هرگونه تجاوز دشمن قاطع و یکپارچه خواهد بود.

در این بیانیه مشترک تأکید شده که رهبران جهاد و حماس نشستی را در سطح رهبران دو جنبش با مشارکت رهبران سیاسی، نظامی و امنیتی برگزار کرده و طی آن راه‌های تقویت پروژه مقاومت و ساز و کارهای تقویت پشتوانه مردمی و ملی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حماس و جهاد اسلامی تأکید کردند که در این نشست به بررسی روابط دوجانبه در تمامی عرصه‌ها پرداخته شده و بر سر تقویت فعالیت‌های مشترک و فعال‌سازی کمیته‌های مشترک بین دو جنبش در زمینه‌های سیاسی، امنیتی و نظامی توافق شده است.

در این بیانیه آمده است: اتاق عملیات مشترک مقاومت دستاوردی ملی است که همه گروه‌های فلسطینی در آن مشارکت دارند و در چارچوبی واحد فعالیت می‌کنند که در راس آن‌ها گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس قرار دارند و همه ما برای تقویت نقش و جایگاه آن تا آزادسازی فلسطین و بازگشت آوارگان تلاش می‌کنیم.

گروه‌های مقاومت فلسطین همچنین از تشکیلات خودگردان در کرانه باختری دعوت کرد تا دست از تعقیب و بازداشت مجاهدان فلسطینی برداشته و هرچه سریع‌تر زندانیان سیاسی به ویژه در زندان اریحا را آزاد کند و به همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی پایان دهد و پروژه فاجعه‌بار اوسلو را کنار گذاشته و مقاومت جامع و فراگیر را به طور حقیقی و عملی در پیش گیرد.

رهبران جهاد اسلامی و حماس از تمامی ملت‌های اسلامی و عربی و آزادگان جهان که در جریان تجاوز اخیر به غزه از ما حمایت کردند، قدردانی کرده و افزوند: به آنان اطمینان می‌دهیم که مقاومت فلسطین متحد و یکچارچه است و قادر به تحمیل معادلات جدید بر دشمن و مقابله یکپارچه با آن است.

در پایان این بیانیه مشترک از کشورهای اسلامی و عربی بویژه جمهوری اسلامی ایران، مصر، قطر و احزاب عربی و اسلامی به خاطر دفاع از ملت فلسطین تقدیر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha