• دوشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401053123012
  • خبرنگار : 50176

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان:

خاموشی در بخش خانگی پلدختر نداشتیم/۴۰ درصد مشترکان موفق به دریافت پاداش شده‌اند

خاموشی در بخش خانگی پلدختر نداشتیم/۴۰ درصد مشترکان موفق به دریافت پاداش شده‌اند

ایسنا/لرستان مدیر شرکت توزیع برق پلدختر گفت: تاکنون شاهد خاموشی در بخش خانگی شهرستان نبوده‌ایم.

محمدطاها متش‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بی‌شک مسئله انرژی از مهم‌ترین زمینه‌های رشد و توسعه جامعه در راستای به خدمت گرفتن منابع مهم صنعتی، اقتصادی و ... است.

وی تصریح کرد: لذا وزارت نیرو به‌عنوان متولی صنعت زیر بنایی برق کشور با توجه به روند افزایش مصرف برق، اقدام به برنامه‌ریزی جهت مدیریت تولید و توزیع برق کشور برای جلب رضایت مشترکین کرده است.

مدیر شرکت توزیع برق پلدختر خاطرنشان کرد: پیرامون مدیریت مصرف برق و تدابیر اندیشیده شده برای گذر از پیک‌بار ۱۴۰۱ با استفاده از تجربیات و خاموشی‌های سال ۱۴۰۰ اقدامات مؤثری انجام پذیرفت.

متش‌پور اضافه کرد: با مدیریت مسئولانه دولت انقلابی و اقدامات جهادی وزارت نیرو پیش از آغاز فصل گرما تاکنون شاهد خاموشی ناشی از کمبود برق نبوده‌ایم این دستاورد مهم مرهون زحمات جهادی کارکنان عرصه صنعت برق کشور است که اقدامات مؤثری مانند افزایش ۵ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌ها و تعمیرات به‌موقع آن‌ها، مدیریت مصرف مشترکان پرمصرف با اعمال سیاست‌های قیمتی و تعرفه گذاری پلکانی، بالا بردن فرهنگ مصرف بهینه در بین مردم و مسئولان، تغییر ساعات کاری، طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف، عقد تفاهم‌نامه‌های کشاورزی و صنعتی، اقدامات فنی و کنترلی و ... برنامه‌ریزی و اجرا شد تا ناترازی تولید و مصرف جبران گردد و شبکه سراسری برق دچار خاموشی نشود.

وی بیان کرد: خوشبختانه علیرغم افزایش ۹ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته تاکنون شاهد خاموشی در بخش خانگی نبوده‌ایم.

مدیر شرکت توزیع برق پلدختر با اشاره به اقدامات انجام شده جهت گذر از پیک ۱۴۰۱، افزود: از جمله برنامه‌ها و اقدامات کاهش مصرف برق، تغییر ساعات کاری اداری و کاهش مصرف برق ادارات طبق مصوبه هیئت‌وزیران است. طبق این مصوبه ادارات، سازمان‌ها و ساختمان‌های دولتی ملزم به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی پس از ساعات اداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستند.

متش‌پور ادامه داد: رایگان کردن برق کشاورزان سطح کشور در صورت همکاری با صنعت برق از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور در شرایط اوج بار به این روش که بین ساعت ۱۱ تا ۱۸ به مدت ۵ ساعت به دلخواه مصرف خود را خاموش کنند برق آن‌ها کاملاً رایگان می‌شود.

وی اظهار کرد: صنایع کشور چنانچه در تعامل با صنعت برق یک روز در هفته به‌دلخواه مصارف خود را خاموش کنند مانند کشاورزان مشمول برق رایگان یا تخفیف‌های ویژه می‌شوند.

مدیر شرکت توزیع برق پلدختر تصریح کرد: مشترکان خانگی چنانچه بتوانند نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود کاهش مصرف داشته باشند مشمول تخفیف و دریافت پاداش صرفه‌جویی می‌شوند بر اساس قبوضی که از ابتدای خردادماه تاکنون صادر شده است حدود ۴۰ درصد مشترکان برق موفق به دریافت پاداش صرفه‌جویی شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha