به گزارش ایسنا، این توافق پس از شکایت یک دههای به نتیجه رسیده است که در آن ادعا شده بود اپل بابت وقت تلف شده کارمندان در بازرسیهای امنیتی پس از تغییر شیفت، به آنها پول نداده است.
کارمندان فروشگاه اپل در سال ۲۰۱۳ یک شکایت گروهی تنظیم کرده و مدعی شده بودند که این شرکت با عدم پرداخت پول به آنها برای زمانی که بابت بازرسی امنیتی کیفهایشان تلف شده است، از قانون کالیفرنیا تخطی کرده است. اپل مدعی شده بود بازرسی کیفها ضروری بود تا اطمینان حاصل شود کارمندان وسایل الکترونیکی مسروقه را در کیفهایشان مخفی نکردهاند و در دادگاه اعلام کرده بود هر کارمندی که این سیاست را دوست نداشت میتوانست با خود کیف به محل کار نیاورد.
ویلیام الساپ، قاضی دادگاه منطقه سانفرانسیسکو این توافق را شنبه هفته جاری تایید کرد. دادگاه عالی کالیفرنیا در سال ۲۰۲۰ با استناد به این پرونده، اعلام کرد قانون ایالت ملزم میکند کارمندان برای زمانی که در بازرسیهای امنیتی سپری میکنند، پول دریافت کنند.
بر اساس گزارش رویترز، شرکتهای والمارت و آمازون در میان کارفرمایان بزرگ آمریکایی هستند که با شکایتهای مشابهی روبرو شده اند. آمازون و یک آژانس کارکنان، سال گذشته برای پرداخت ۸.۷ میلیون دلار به ۴۲ هزار کارمند انبار برای حل و فصل یکی از این پروندهها، به توافق رسیدند.
بلومبرگ نیوز در خبر جداگانه دیگری اعلام کرد اپل تا پنجم سپتامبر به کارمندان اداری مهلت داده است حداقل سه روز در هفته، در محل کار حضور پیدا کنند. این شرکت کارمندان را ملزم خواهد کرد روزهای سه شنبه و پنج شنبه در محل کار حاضر باشند و روز سوم توسط تیمهای کاری مشخص خواهد شد.
با کاهش آمار ابتلا به کووید، اپل مانند شرکتهای فناوری و مالی متعدد دیگر، بازگشت به محل کار را برای کارمندان اجباری کرده است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در نامهای به کارمندانش، از آنها خواسته است به محل کار برگردند یا این شرکت را ترک کنند.
اپل همچنین با هدف کاهش استخدام و هزینه، هفته گذشته بسیاری از استخدام کنندگان قراردادی خود را اخراج کرد. در اقدامی کم سابقه برای ارزشمندترین شرکت جهان، حدود ۱۰۰ نفر از کارمندان قراردادی اخراج شدند. این کارمندان مسئول استخدام کارمندان جدید برای اپل بودند. این اقدام منعکس کننده کندی روند استخدام در اپل است.
انتهای پیام
نظرات