• دوشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401052417511
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر شعب بانک مسکن استان تشریح کرد

آخرین جزئیات تسهیلات پرداخت شده به ۳۳۰۰ واحد در طرح نهضت ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد

آخرین جزئیات تسهیلات پرداخت شده به ۳۳۰۰ واحد در طرح نهضت ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر شعب بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین جزئیات پرداخت تسهیلات برای ساخت ۳۳۰۰واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن استان از سوی این بانک را تشریح کرد.

"محمد اکبری" روز دوشنبه ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه بانک مسکن در بخش مسکن همیشه در اجرای سیاست های دولت به خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن پیشقدم بوده است، افزود: بانک مسکن در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۱ شعبه و ۱۱۰ نفر پرسنل به مردم این استان خدمات رسانی می کند.

وی اظهارکرد: بانک مسکن تا کنون به تمام تعهدات خود در زمینه طرح نهضت ملی مسکن عمل کرده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ۳۳۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن که تاکنون به بانک مسکن استان معرفی شده است، خاطرنشان کرد: با یک هزار واحد مسکن از این تعداد که دستگاه‌های متولی شامل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام معرفی کرده اند انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات انجام و این تعداد بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

اکبری تصریح کرد: دو هزار و ۳۰۰ واحد مسکن نیز در مرحله معرفی به بانک و تشکیل پرونده هستند که تمرکز بانک مسکن بر طرح نهضت ملی مسکن است.

وی ادامه داد: علاوه بر بحث مسکن این بانک پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، فرزند آوری، اشتغال زایی کمیته امداد و بهزیستی و بیماران معسر  و ... را نیز در برنامه داشت که بیشتر اعتبارات ابلاغی را جذب کرده ایم.

مدیر شعب بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان، ۳۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری با مبلغ ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ۵۰ مورد بیمار معسر معرفی شده از سوی کمیته امداد و بهزیستی و هلال احمر استان با مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است. همچنین در زمینه اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد ۱۴۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۰۴ میلیارد ریال پرداخت کرده ایم.

اکبری تاکید کرد: بانک مسکن استان سعی کرده است که در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی حضور فعال داشته باشد که در همین زمینه ۳۰۰۰ تخته پتو به زلزله زدگان شهر سی سخت، افتتاح حساب برای کمک به زلزله زدگان سی سخت و احداث مدرسه سه کلاسه در روستای حسین آباد دهستان دشتروم شهرستان بویراحمد را انجام دادیم.

وی اظهارکرد: برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی هیچ محدودیتی نداریم اما یکی از دلایل کُند بودن پرداخت این تسهیلات در سال جاری استقبال نکردن روستائیان از تسهیلات ۱۰۰ میلیونی بوده که به نظر می رسد اکثر متقاضیان منتظر افزایش سقف تسهیلات با نرخ یارانه ای هستند.

مدیر شعب بانک مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک روز خبرنگار و با اشاره به مشکل مسکن خبرنگاران گفت: خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد که فاقد مسکن هستند و زمین ندارند می توانند از طریق طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند و خبرنگارانی که دارای زمین هستند نیز می توانند در قالب خود مالک از تسهیلات نهضت ملی مسکن تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان بهره مند شوند. تسهیلات نهضت ملی مسکن  به نرخ ۱۸ درصد در قالب مشارکت پرداخت می شود و همچنین تسهیلات مسکن روستایی با نرخ پنج درصد است.

به گزارش ایسنا، اکبری با اشاره به کمبود شعب بانک مسکن در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به فاصله زیاد بین شهرهای شهرستان کهگیلویه راه اندازی شعبه در شهرهای آن شهرستان جهت رفاه حال مردم می تواند موثر باشد اما با توجه به مکاتبات صورت گرفته محدودیت‌های از سوی بانک مرکزی وجود داشته که در حال حاضر امکان راه اندازی وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha