• دوشنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401052417284
  • خبرنگار : 50448

مسئول قرارگاه افسران ولایت بوشهر:

"ارم" محروم‌ترین بخش استان بوشهر است

"ارم" محروم‌ترین بخش استان بوشهر است

ایسنا/بوشهر مسئول قرارگاه جهادی افسران ولایت استان بوشهر گفت: بخش‌های ارم، شُنبه و بوشکان از محروم‌ترین و کم‌برخوردارترین مناطق این استان هستند.

حجت اله پارمان روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه قرارگاه جهادی افسران ولایت استان بوشهر از سال ۹۲ فعالیت خود را در سطح این استان آغاز کرد و در طی این مدت نقاط محروم را شناسایی و گروه‌های متخصص مختلفی را تشکیل داد.

وی با اشاره به اینکه هر زمان حادثه و بحرانی پیش آمده است گروه‌های جهادی وارد میدان شده‌اند، اضافه کرد: بسیاری از گره‌های کور و نشدنی‌ها با حضور گروه‌های جهاد برطرف شده‌اند.

مسئول قرارگاه جهادی افسران ولایت استان بوشهر بااشاره به اجرای طرح "چله نوکری و خدمت" بیان کرد:  این طرح با شعار روزها خدمت و شب‌ها هیات از ابتدای محرم با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار کار خود را در سطح استان آغاز کرده و تا پایان اربعین با برگزاری دو موکب در کربلا به کار خود پایان می‌دهد.

پارمان با بیان اینکه طرح "چله نوکری و خدمت" در سه بخش "شُنبه و طسوج" در شهرستان دشتی، "ریز" در شهرستان جم و "ارم" در شهرستان دشتستان اجرا می‌شود، افزود: در این طرح سه تیم در حوزه‌های عمرانی، اشتغال‌زایی، درمان و سلامت، فرهنگی و اجتماعی، مطالبه‌گری و آموزش به فعالیت خواهند پرداخت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص محروم‌ترین نقاط استان، تاکید کرد: ارم، شُنبه و بوشکان از محروم‌ترین و کم‌برخوردارترین مناطق این استان هستند؛ محرومیت در این مناطق درحالی است که ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند.

به گفته مسئول قرارگاه جهادی افسران ولایت استان بوشهر، این قرارگاه ۱۵۰ عضو دارد که ۵۰ نفر از آنها ثابت و مابقی به‌صورت فراخوانی با داشتن تخصص‌های مختلف همکاری می‌کنند.

پارمان با اشاره به ایجاد ۴۰ اشتغال خرد و خانگی از سوی این قرارگاه در استان بوشهر، اظهار کرد: امسال طرح تعمیر و سرویس ۷۲ کولرهای گازی در این استان انجام، سه مدرسه یک کلاسه در بخش بوشکان ساخته شد و دو مدرسه نیز در رروستاهای محروم صبا، جَرّه بخش سعدآباد آماده بهره‌برداری برای سال تحصیلی جدید است.

وی با بیان اینکه قرارگاه جهادی افسران ولایت استان بوشهر امسال آبرسانی به ۷ روستا را انجام داده است، گفت: دو بیمارستان صحرایی در بخش‌های ارم و بوشکان راه‌اندازی شد و ۳۰ پزشک متخصص به مناطق محروم اعزام شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha