• شنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401052215341
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

جوابیه دانشکده علوم پزشکی بهبهان به خبر فوت کودک عقرب زده در شهرستان بهمئی

جوابیه دانشکده علوم پزشکی بهبهان به خبر فوت کودک عقرب زده در شهرستان بهمئی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد پیرو انتشار خبر با عنوان «توضیحات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص فوت یک کودک عقرب زده» دانشکده علوم پزشکی بهبهان جوابیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، این دانشکده در جوابیه خود نوشته است:

در پاسخ به متن منتشر شده شما با عنوان «توضیحات دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص فوت یک کودک عقرب زده» مطالب ذیل جهت تنویر افکار عمومی خدمت شما ارسال می شود.

در ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد مورخ ۱۶ مردادماه ۱۴۰۱ یک بیمار خردسال به نام "سامان غفوری زاده" با سن یک سال و هفت ماه و ۲۷ روز، با اسکورت طبی شامل آمبولانس و پرستار شیفت درمانگاه شهر لیکک، مرکز شهرستان بهمئی به بیمارستان دکتر شهیدزاده بهبهان مراجعه می‌کند.

بیمار در زمان ورود به اورژانس بیمارستان دکتر شهیدزاده بهبهان فاقد علائم حیاتی بوده و فوراً به اتاق احیا منتقل و عملیات احیا بیمار آغاز می‌شود.

متأسفانه عملیات احیا کودک خردسال پس از گذشت ۴۵ دقیقه موفقیت آمیز نبوده و ایشان فوت می‌کنند.

درصورتی‌که احیای کودک خردسال با موفقیت انجام می‌شد و نیاز به بستری شدن در بخش ICU اطفال پیدا می‌کردند، بخش ICU اطفال بیمارستان با داشتن چندین تخت خالی و تجهیزاتی چون ونتیلاتور اطفال آماده بستری کردن کودک خردسال برای مراقبت‌های بیشتر و رفع خطر بود.

لازم به ذکر است روند مدیریت اعزام بیمار به بهبهان از سوی تیم اسکورت طبی وی همراه با مشکلات بوده اما با این وجود برای درمان بیمار هماهنگی‌های فوری و سریع با بیمارستان دکتر شهیدزاده انجام می‌شود.

گفتنی است که تیم اسکورت طبی برخلاف متن منتشر شده به بیمارستان ولیعصر (عج) مراجعه نکرده و تنها با سوپروایزر شیفت بیمارستان مذکور تلفنی هماهنگ می‌شود که ازعدم وجود بخش ICU اطفال در بیمارستان به هماهنگ کننده اطلاع داده می‌شود و هماهنگی لازم جهت انتقال مستقیم کودک خردسال به بیمارستان دکتر شهیدزاده بهبهان انجام می‌شود.

به جهت تنویر افکار عمومی ضروری است که به اطلاع همشهریان گرامی برسانیم در زمان برقراری تماس تلفنی با بیمارستان ولیعصر (عج) برای انتقال کودک خردسال سامان غفوری زاده، بخش ICU بیمارستان جای خالی برای پذیرش بیماران داشته و به دلیل نبود بخش ICU اطفال در بیمارستان مذکور، هماهنگی لازم با بیمارستان دکتر شهیدزاده برای پذیرش بیمار انجام می‌شود و بیمار مستقیم به بیمارستان دکتر شهیدزاده منتقل می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha