به گزارش ایسنا، پایگاه خبری ورج به نقل از منابع آگاه نوشت: در حال حاضر معلوم نیست چه تعداد از کارمندان اسنپ اخراج خواهند شد زیرا مدیران این شرکت همچنان سرگرم برنامه ریزی تیمهایشان هستند. اسنپ بیش از شش هزار کارمند دارد.
اسنپ حاضر نشد در این باره اظهارنظر کند اما اتفاق اخیر در حالی روی میدهد که شرکتهای فناوری، صرافیهای رمزارز و شرکتهای مالی در واکنش به کندی رشد اقتصادی جهانی به دلیل افزایش نرخهای بهره، تورم بالا و بحران انرژی در اروپا، به اخراج گسترده کارمندان و کندی روند استخدام، روی آوردهاند. اسنپ و پلتفرمهایی مانند فیس بوک و گوگل برای دلارهای تبلیغاتی در شرایط پرچالش فعلی رقابت میکنند. تورم رو به رشد، شرکتها و هزینههای مصرفی را تحت فشار قرار داده است و تغییرات اخیر تنظیمات حریم خصوصی مانند محدودیت ردیابی در سیستم عامل موبایل اپل، کسب و کار تبلیغات را که در دوران پاندمی رونق زیادی پیدا کرده بود، کساد کرده است. رشد کاربران موضوع مهم دیگر برای شرکتهای شبکههای اجتماعی است که برای جذب مشتریان جدید برای تبلیغات هدفمند در یک بازار اشباع شده، رقابت دارند.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل مِتا پلتفرمز – شرکت مادر فیس بوک- در ژوئن به کارمندان این شرکت اعلام کرد مِتا برنامههایش برای استخدام مهندسان در سال میلادی جاری را ۳۰ درصد کاهش داده است و به آنها هشدار داد برای رکود اقتصادی عمیق آماده شوند.
ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ، ماه مه در اطلاعیهای به کارمندان این شرکت، با تشریح پارهای از مشکلات، اعلام کرده بود اسنپ روند استخدام در سال میلادی جاری را آهسته خواهد کرد.
بر اساس گزارش رویترز، این شرکت ماه میلادی گذشته تصور تیرهای از پیامدهای ضعیف شدن اقتصاد جهانی بر رسانههای اجتماعی ترسیم کرده و با اشاره به شرایط فوق العاده پرچالش، حاضر نشده بود پیش بینی ارائه کند که باعث افت ۲۵ درصدی ارزش سهام اسنپ شد.
انتهای پیام
نظرات