• جمعه / ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401051410746

پیکر مطهر شهید اسکندری وارد شیراز شد

پیکر مطهر شهید اسکندری وارد شیراز شد

ایسنا/فارس شامگاه پنج‌شنبه ۱۳ مرداد، همزمان با ششمین روز از ماه محرم، پیکر مطهر شهید مدافع حرم سردار عبدالله اسکندری با استقبال شیرازی‌ها، وارد فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب این کلانشهر شد.

پیکر شهید حاج عبدالله اسکندری شامگاه پنجشنبه از فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز با استقبال پرشور و کم نظیر مردم شیراز وارد این شهر شد تا پس از آیین‌های وداع، بر روی دستان مردم ولایت مدار این شهر تشییع شود.

شهر شیراز در ششمین شب از شب‌های پُرشور محرم با بدرقه و تشییع این شهید رنگ و بوی کربلا به خود گرفت و مردم شیراز در حالی که عکس‌هایی از شهدا را در دست داشتند با چشمانی اشکبار، اوج احساسات و ارادت خود به مقام والای این شهید والامقام و دیگر شهدا ابراز کردند.

در این مراسم آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه استان فارس و امام جمعه شیراز، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و جمع دیگری از مسئولان از جمله جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امنیتی امام علی(ع) ،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، فرمانده سپاه فجر استان، فرمانده نیروی انتظامی استان و شهردار شیراز، مردم را همراهی کردند.

از امروز جمعه ۱۴ مرداد برنامه‌های مختلفی برای وداع با شهید اسکندی در نقاط مختلف شهر شیراز و استان فارس برگزار خواهد شد و پیکر این شهید قرار است ساعت ۹ صبح روز دوشنبه همزمان با عاشورای حسینی، در شیراز از میدان شهدا تا حرم احمد بن موسی شاهچراغ(ع) تشییع و پس از عزاداری و اقامه نماز ظهر عاشورا تا میدان شاهزاده قاسم مشایعت و از آنجا به سمت دارالرحمه انتقال یابد و در محل یادمان فعلی گلزار شهدا دفن شود.

سردار شهید حاج عبدالله اسکندری که به «سردار بی‌سر» در میان مدافعان حرم اهل بیت (ع) شناخته می‌شود در خردادماه سال ۱۳۹۳ در محور حلب به شهادت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha