• سه‌شنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401051109059
  • منبع : نمایندگی سمنان

۲۵۰ اقامتگاه بومگردی جدید در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

۲۵۰ اقامتگاه بومگردی جدید در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/سمنان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از امضای یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان، اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با هدف حمایت، ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و راه‌اندازی ۲۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی جدید خبر داد.

امیر کرم‌زاده ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف توانمندسازی جوامع روستایی و نیازمندان با ایجاد فرصت­های کسب و کار جدید، ایجاد اشتغال در نقاط روستایی و عشایری، افزایش روند مهاجرت معکوس از نقاط شهری به روستاها منعقد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: احیاء، آموزش و تولید صنایع‌دستی در نقاط روستایی با هدف حضور گردشگران و رونق تولید و اشتغال، تأمین زیرساخت­های لازم برای معرفی قابلیت­های گردشگری روستایی و عشایری و ارتقاء و رونق گردشگری از دیگر اهداف امضای این تفاهم‌نامه مشترک است.»

کرم‌زاده ادامه داد: اجرای این تفاهم‌نامه در بهبود معیشت جوامع محلی، حفظ و احیاء خانه­های تاریخی وروستایی موثر است و بر اساس آن، کمیته امداد با پرداخت حمایت‌های مالی بلاعوض و یا تسهیلات ارزان‌قیمت نسبت به آماده‌سازی و ایجاد ۲۵۰ واحد مسکونی روستایی برای تبدیل به اقامتگاه‌های بوم‌گردی اقدام می‌کند.

وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه اداره‌کل میراث‌فرهنگی نسبت به معرفی متقاضیان واجد شرایط پنج دهک پایین جامعه به کمیته امداد برای اخذ تسهیلات و یا دریافت حمایت‌های مالی، برگزاری جشنواره­های گردشگری روستایی برای معرفی و فعال‌سازی اقامتگاه­های بوم­گردی، تسهیل روند صدور مجوز اقامتگاه­های بوم­گردی، همکاری برای برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی و ... متعهد است.

مدیرکل کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) استان سمنان نیز گفت: پشتیبانی فنی و آموزشی به مددجویان در اجرای طرح اشتغال بوم‌گردی و تقویت و توسعه گردشگری، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی برای انجام فعالیت‌های بوم‌گردی، کمک به اخذ مجوز بهداشتی و تأمین استانداردهای لازم و معرفی واحدهای بوم‌گردی از طریق تولید محتوا، تبلیغات رسانه‌ای و ...از جمله تعهدات کمیته امداد در این تفاهم‌نامه است.

علی بحیرایی، کمک به برگزاری جشنواره‌های گردشگری روستایی و عشایری، حمایت مالی از واحدهای بوم‌گردی از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، خود اشتغالی و بسته تشویقی بیمه سهم کارفرما و پرداخت تسهیلات به کارفرما برای بکارگیری افراد معرفی شده توسط کمیته امداد را از جمله تعهدات کمیته امداد استان عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان نیز گفت: آموزش روستائیان و جوامع محلی و حمایت از راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی از اهداف مهم اجرای این طرح است و در این راستا مساعدت و همکاری‌های لازم انجام می‌شود.

مهدی صمیمیان افزود: بر اساس تاکیدات استاندار سمنان، روستاها باید محل تولید ثروت باشند و امضای این تفاهم‌نامه مشترک زمینه‌ساز اشتغال پایدار، رشد گردشگری روستایی، رونق اقتصادی و ... است.

در حال حاضر بیش از ۱۲۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان سمنان مشغول به فعالیت هستند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha