• سه‌شنبه / ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401051108646
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون ساخت و توسعه راه های استان اصفهان اعلام کرد:

تخصیص ۱۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه راه استان اصفهان در سفر رئیس‌جمهور

تخصیص ۱۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه راه استان اصفهان در سفر رئیس‌جمهور

ایسنا/اصفهان معاون ساخت و توسعه راه های استان اصفهان گفت: در سفر رئیس جمهور به اصفهان ۱۱۰۰ میلیارد تومان به ۱۳ پروژه بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی راه تخصیص یافت، اما تاکنون این اعتبار ابلاغ نشده است.

بهزاد شاهسوندی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ مردادماه) با بیان اینکه وظیفه این معاونت احداث باندهای دوم راه‌ها و همچنین احداث آزادراه‌ها و همچنین در حوزه احداث ساختمان‌های دولتی است، اظهار کرد: زمانیکه طرحی در حوزه راه فعالیت خود را آغاز می‌کند، مطالعات آن انجام و سپس توسط مشاور ارزیابی و گزینه‌های پیشنهادی مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: پس از تصویب نهایی طرح در تهران و وزارتخانه، برای آن از تبصره ماده ۲۳ ردیف مالی تعیین می‌شود، سپس بعد از اینکه طرح از سوی سازمان برنامه بودجه توجیه اقتصادی داشت برای آن ردیف مالی تعریف در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، معاون ساخت و توسعه راه‌های استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان با ۹ استان کشور همجوار است، اظهار کرد: اصفهان قلب تپنده و پیوند دهنده کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور است.

وی افزود: تا پایان سال گذشته مساحت آزادراه‌های استان ۴۸۰ کیلومتر، بزرگراه ۲۱۷۴ کیلومتر، راه اصلی ۲۲۴۵ کیلومتر و راه فرعی ۱۰۸۵ کیلومتر بود، همچنین حدود ۴۱۱ دستگاه پل با دهانه بالای ۶ متر و ۱۵ هزار ۵۷۸ دستگاه پل با دهانه کمتر از شش ماه در اصفهان داریم.

 وی تاکید کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ مجموع راه‌های استان اصفهان ۱۱ هزار و ۶۸۴ کیلومتر بود.

شاهسوندی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح استان پروژه‌هایی در حوزه راه در دست اجرا داریم، اظهار کرد: تاکنون ۲۷ قرارداد با اعتباری بالغ بر ۴۸۰ میلیارد تومان در حوزه راه در استان اصفهان منعقد شده است.

وی افزود: اکنون ۱۹۳ کیلومتر پروژه راهسازی در استان در دست اقدام است که با تعدیل هزینه‌ها و به روز شدن آن، برای تکمیل و بهره‌برداری آنها به ۷۳۲ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم و تاکنون ۲۹۰ میلیارد تومان پروژه در دست اجرا داریم.

معاون ساخت و توسعه راه‌های استان اصفهان با اشاره به احداث تقاطع در نقاط حادثه‌خیز استان، گفت: در حال حاضر ۶ دستگاه تقاطع غیرهمسطح با هزینه‌ای بالغ بر ۸۳.۵ میلیارد تومان در دست اجرا داریم و اکنون مناقصه چهار پروژه دیگر تقاطع غیرهمسطح با اعتبار ۱۱۴ میلیارد تومان را برگزار کرده‌ایم.

وی همچنین یادآور شد: تا پایان سال گذشته چهار نقطه تقاطع غیرهمسطح در استان اصفهان به بهره‌برداری رسید.

شاهسوندی به چند پروژه شاخص راه استان با ردیف ملی اشاره کرد و توضیح داد: در حال حاضر محور تیران- سامان با پیشرفت ۳۵ درصد و همچنین پروژه باند دوم دامنه- خوانسار –گلپایگان- خمین به طول ۱۱۰ کیلومتر، باند دوم محور داران- الیگودرز و باند دوم محور مبارکه-مجلسی- بروجن در دست اجراست.

وی درباره باند دوم محور مبارکه-مجلسی- بروجن، گفت: این محور همواره با ترافیک و تصادفات بالا است که تاکنون ۲۸.۵ کیلومتر آن باقی مانده است و پیشتر نیز ۷ کیلومتر این پروژه اجرا شده بود.

معاون ساخت و توسعه راه های استان اصفهان افزود: در این محور به جای آسفالت از بتن غلتکی استفاده کردیم و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: در حوزه شرق اصفهان باند دوم محور نایین- انارک- خور- طبس به طول ۲۵۳ کیلومتر تعریف شده که ۳۰ کیلومتر آن در دست اجرا است.

 شاهسوندی با بیان اینکه در شمال اصفهان محور چهاربانده بادرود- کاشان در دست اجراست که تا سال ۱۴۰۱ این محور چهار بانده به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: پروژه کمربندی کاشان به طول ۲۸ کیلومتر در دست اجراست البته بخشی از این طرح نیازمند آزادسازی است.

وی گفت: در سال جاری مناقصه چند پروژه دیگر در حوزه راه برگزار شده که از ابتدای امسال ۱۲ پروژه را با اعتبار ۱۵۷ میلیارد تومان کلید زده ایم.

معاون ساخت و توسعه راه های استان اصفهان به پروژه تونل خوانسار به طول ۱۲۰۰ متر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حفاری تونل تمام شده که اکنون لاینینگ ۷۸۰ متر آن تمام شده و لاینینگ حدود ۳۵۰ متر آن باقی مانده است که با بهره برداری از تونل خوانسار، این محور ایمن خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا، مبنی بر خسارت سیل به پروژه های راه استان، گفت: خوشبختانه در حوزه کاری ما سیل آسیبی به محورها و طرح های در دست اجرا نزده است.

شاهسوندی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر افزایش قیمت قیر و مشکلاتی که در آسفالت پروژه‌های راه ایجاد کرده است، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما تامین قیر پروژه‌ها است و از زمانی که قیر وارد بورس شد، برای تامین نیاز پروژه‌ها دچار مشکل شدیم، البته سهمیه‌ای وزارت نفت به وزارت راه داد که به نسبت پروژه‌ها ناچیز است.

وی با بیان اینکه قیمت قیر همواره به روز است، گفت: به همین دلیل قیر را از پروژه ها حذف کردیم بنابراین به سمت بتن غلتکی رفتیم و به نظر می رسد بتن غلتکی حداقل بیست سال دوام کار دارد، البته مشروط به اینکه درست اجرا شود و از نظر اعتباری اجرای بتن غلتکی به جای آسفالت به نفع کشور است.

معاون ساخت و توسعه راه های استان اصفهان همچنین درباره اعتبارات سفر رییس جمهور به اصفهان در حوزه راه، گفت: در سفر رئیس جمهور به اصفهان ۱۱۰۰ میلیارد تومان به ۱۳ پروژه بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی راه تخصیص یافت، اما تاکنون این اعتبار ابلاغ نشده است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha