• دوشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۵۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401051008169
  • منبع : نمایندگی ایلام

‍ پیکر عادل آذر در سرای ابدیش در دهلران، آرام گرفت

‍ پیکر عادل آذر در سرای ابدیش در دهلران، آرام گرفت

ایسنا/ایلام  دکتر عادل آذر پس از سالها خدمت به مردم و کشور سرانجام در سرای ابدی و زادگاهش در جوار امامزاده سید اکبر(ع) دهلران آرام گرفت.


امروز دهم مردادماه سال ۱۴۰۱ مرحوم دکتر آذر پس از سالها مجاهدت علمی و اجرایی و خدمت به مردم و کشور بر روی دستان مردم استان ایلام و دوستدارانش از سراسر ایران اسلامی و همشهریان خود در دهلران تا سرای ابدیش بدرقه و در زادگاهش به خاک سپرده شد.
مردم قدرشناس استان ایلام و سایر استان های کشور و شهرستان دهلران و مسئولان کشوری و لشکری امروز دکتر آذر را بدرقه کردند تا رسم قدر شناسی خود را بجا آورند.
همه آمده بودند تا این استاد فقید ، دانشمند جهان اسلام و چهره ماندگار علمی و اجرایی کشور را تا دروازه بهشت بدرقه و برای آخرین بار با وی وداع کنند.

‍ پیکر عادل آذر در سرای ابدیش در دهلران، آرام گرفت
چهره ماندگار علمی کشور در میان حزن و اندوه مردم از سه راهی سید اکبر تا جایگاه ابدیش در جوار این امامزاده بدرقه شد تا برای همیشه آن چهره ماندگار در زادگاهش و در سرای جاودانه خود به خاک سپرده شود.
تشیع کنندگان پیکر دکتر آذر با حمل پلاکاردها و دست نوشته هایی این مصیبت را به ملت ایران تسلیت گفتند و فقدان وی را بسیار جانکاه عنوان کرده و از خدمات وی در طول دوران زندگی پربرکتش قدردانی و برای وی رحمت و آمرزش الهی در جوار اولیای الهی را مسئلت کرده بودند.
وی در دوران حیات خود منشا خدمات بسیاری به کشور و مردم بود و علی رغم اینکه دکتر آذر از میان مردم رخت بربست و به دیار حق شتافت اما آثار فاخر علمی وی برای همیشه در دانشگاه های کشور تدریس خواهد شد و در واقع از این پس تالیفات این اندیشمند جهان اسلام در خدمت کشور خواهد بود.

‍ پیکر عادل آذر در سرای ابدیش در دهلران، آرام گرفت
روز گذشته هم در دانشگاه تربیت مدرس تهران به همت مسئولان، اساتید و دانشگاهیان مراسم تشییع این استاد و دانشمند برجسته برگزار و دهم مردادماه جاری نیز در فرودگاه ایلام پیکرش مورد استقبال  استاندار ایلام ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان و مردم استان قرار گرفت و سپس برای تشییع و خاکسپاری به زادگاهش دهلران منتقل شد.
مرحوم آذر در اوج محرومیت و در روستا توانست مدارج علمی را بخوبی کسب کند و در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی نیز بعنوان نماینده مردم شهرستان های دهلران و آبدانان و دره شهر وارد مجلس شورای اسلامی شد و به مردم دیارش خدمت کرد و کارنامه ای درخشان در خدمتگزاری بجا گذاشت.
وی بعنوان رئیس مرکز آمار ایران و رئیس دیوان محاسبات نیز منشا خدمات ارزنده ای بود و توانست به عنوان مشاور رئیس جمهور دولت سیزدهم نیز خدمت کند.
مرحوم آذر دارای سوابق علمی و اجرایی فراوانی است و آثار فاخر علمی زیادی نیز تالیف کرد بطوریکه در طول ۵۶ سال زندگی بابرکت خود مولف ۵۵ کتاب در حوزه های مختلف است و بعنوان دانشمند جهان اسلام شناخته شده است و در این زمینه جز نفرات برتر بود.
رئیس جمهور نیز پیام تسلیتی بمناسبت درگذشت وی صادر و در مراسم تشیع وی در دانشگاه تربیت مدرس تهران معاون اول رئیس جمهور و محسن رضایی و نمایندگان  در مجلس شورای اسلامی و بسیاری از شخصیت های ملی و کشوری و استانی شرکت کردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha