• پنجشنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۲۰:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401050604994
  • خبرنگار : 50452

نماینده مردم اسدآباد مطرح کرد:

از رفع بیکاری جوانان تا مشکل نوسازی کامیون‌داران شهرستان اسدآباد

از رفع بیکاری جوانان تا مشکل نوسازی کامیون‌داران شهرستان اسدآباد

ایسنا/همدان نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست تا برای رفع مشکل بیکاری جوانان تحصیل کرده این شهرستان پروژه‌ای بزرگ و مهم تعریف شود.

به گزارش ایسنا، کیومرث سرمدی واله در شورای اداری استان همدان با حضور رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت با بیان اینکه استان همدان در سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد میزبان شماست، اظهار کرد: لشگر سرافراز انصارالحسین (ع) در گردنه‌های مرصاد افتخار آفریدند و دشمن را از میان برداشتند اما بعدها دوباره دشمن در گردنه‌های اقتصاد، فساد، مسائل اجتماعی، جاسوسی و اختلافات داخلی و حتی تنبلی و سستی مدیران به کمین نشست.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت جهاد و کرامت است، افزود:  دولت سیزدهم آمده تا فاصله را با مردم کم کند، دولت گوش شنوا است و می خواهد نگاه از بالا به پایین را از میان بردارد.

نماینده مردم اسدآباد تصریح کرد: به استان همدان از لحاظ توسعه کمتر توجه شده، بیکاری و نبودن صنایع کلیدی، کشاورزی را  به عنوان پایه اصلی اشتغال بنا کرده که هم اکنون به دلایلی مرجعیت خود را از دست داده است و  امیدواریم حضور موثر شما باعث ایجاد تحول در استان شود.

سرمدی گفت: اسدآباد مظلوم به لحاظ اشتغال دچار مشکلات عدیده‌ای است و ۴ هزار جوان بیکار با تحصیلات عالی شهر ما را دچار استرس کرده  و پیشنهاد اول ما ایجاد پروژه‌ای بزرگ و مهم برای فراز از این بیکاری است.

وی ادامه داد: در اسدآباد پروژه‌های معوق مانده ۵ تا ۱۳ ساله وجود دارد، کنار گذری که باید در ۱۲ ماه به سرانجام می‌رسید اما ۱۳ ماه معطل مانده است، تأسف آور اینکه برای این همه تعلل و ضرر به بیت المال نمی‌دانیم یقه چه کسی را باید گرفت. 

وی گردنه اسدآباد را به عنوان راه ارتباطی مرکز کشور با غرب کشور عنوان کرد و گفت: گردنه اسدآباد گذرگاه راه عتبات عالیات است و احداث یک تونل از واجبات است، مطالعات اولیه این کار انجام شده و امروز در وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی است که خواهشمندیم با دستور جنابعالی این پروژه وارد کمسیون ماده ۲۳ شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس تصریح کرد: حوزه آب شرب اسدآباد مشکل دارد و چندین سال است که مردم با قطعی آب مواجه هستند، کشاورزان ما به دلیل خشکسالی، کمبود آب، نبود زیرساخت‌های مناسب و صنایع تبدیلی دچار گرفتاری هستند.

سرمدی با بیان اینکه اسدآباد پایتخت کامیون‌داران کشور است، عنوان کرد: این شهرستان صدها فرسوده سوار دارد که قدرت تغییر و نوسازی ناوگان خود را ندارند، این شهرستان با ۱۱۰ هزار جمعیت منتظر احداث یک بیمارستان است که در این خصوص هم نیاز به کمک داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha