• سه‌شنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401050403063
  • خبرنگار : 71594

فلاحی: دولت از مشورت اهل فکر برای تصمیم‌گیری‌های اساسی کشور استفاده کند

فلاحی: دولت از مشورت اهل فکر برای تصمیم‌گیری‌های اساسی کشور استفاده کند

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت ضمن مشورت با دلسوزان و استقرار اهل فکر و ایده نسبت به تصمیم گیری های اساسی کشور دقت های لازم را انجام دهد، چراکه یک تصمیم اشتباه باعث خسارت های جبران ناپذیری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی عملیات مرصاد، گفت: هفته گذشته شاهد رویدادی مهم در عرصه دیپلماسی کشور بودیم که سال ها بر زمین مانده بوده و آن نشست سران آستانه در تهران و حضور رئیس جمهور روسیه و ترکیه در تهران بود که با مقدمه چینی و دیپلماسی موفق دولت سیزدهم و ابتکار عمل رهبر معظم انقلاب انجام شد که این رویداد و مدیریت حکیمانه رهبری نشانه شکست سیاست های دشمن، تحریم ها و پایان سلطه گری غرب در راس آن استکبار جهانی بود که برای بار چندم تکرار شد و باعث بی اثر شدن عوارض ذلت بار برجام بر کشور شد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: امروز دیگر نه تحریم های دشمن می تواند کاری را از پیش ببرد و نه از جنازه برجام چیزی مانده است که بر آن فاتحه خوانده شود. راهی جز اقتصاد مقاومتی و منطقه ای و ارتباط با کشورهای همسوی سیاسی و اقتصادی نظام اسلامی وجود ندارد و آثار آن نیز در اقتصاد کشور روشن است و شاهد رشد اقتصادی کشور و افزایش صادرات بیش از ۴۰ درصدی نفتی و غیر نفتی کشور بودیم. برخلاف ظن برخی از گروه ها، نظام اسلامی با حفظ عزت و استقلال خود در مقابل شرق و غرب، دیپلماسی فعال خود را دنبال می کند.

فلاحی افزود: امروز کرنش ابرقدرت شرق در مقابل نظام اسلامی و رفتار مودبانه آن، نشانه برتری دیپلماسی و اقتدار نظام اسلامی است و آنچه که در رسانه ها در هفته گذشته مبنی بر اینکه استقلال و نه شرقی و نه غربی زیر سوال رفته است،  بیان شد، کاملا ظنی دور از تعقل بوده است.

وی با بیان اینکه دولت با پیگیری ظرفیت های منطقه ای، زمینه توسعه دیپلماسی سیاسی و اقتصادی منطقه ای را فراهم نموده است، گفت: امروز شاهد تمایل گسترده و رفت و آمد بسیاری از کشورهای منطقه تا آمریکای لاتین هستیم و آثار آن حضور پررنگ تر از همیشه ایران اسلامی در حیاط خلوت آمریکای لاتین و کشورهای مختلف است.

نماینده مردم همدان در ادامه در تذکری خطاب به دولت سیزدهم عنوان کرد: علیرغم زحمات دولت و گشایش هایی که در عرصه های اقتصادی و سیاسی ایجاد شده که دیپلماسی منفعل کشور را به دیپلماسی فعال تبدیل نموده است و بار دیگر نگاه کشورهای مختلف را به ام القرای جهان اسلام یعنی جمهوری اسلامی معطوف داشته است و با سفرهای استانی و دستورات انقلابی بارقه امید را در دل های مردم زنده نموده، اما هر از چندگاهی با حاشیه سازی، بسیاری از این دستاوردها به حاشیه می رود.

فلاحی افزود: یک روز تاخیر در ابلاغ آیین نامه رتبه بندی معلمان و تغییر و تنافی آیین نامه با قانون مصوب مجلس، یک روز مصوبه کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و یک روز مساله افزایش حقوق بازنشستگان که امید است دولت ضمن مشورت با دلسوزان و ایجاد رصدخانه در دولت و استقرار اهل فکر و ایده نسبت به تصمیم گیری های اساسی کشور دقت های لازم را انجام دهد، چراکه یک تصمیم اشتباه باعث خسارت های جبران ناپذیر معنوی، اقتصادی و سیاسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد دولت یا فاقد برنامه مدون است یا نسبت به برنامه ها توجه و عنایت لازم را ندارد، عنوان کرد: ما نمایندگان دلسوز و حامی دولت انقلابی و مردمی هستیم و آرزوی ما توفیق و سربلندی دولت مردمی است تا بتواند آلام مردمی را کاهش داده و نظام اسلامی را در رسیدن به اهداف عالیه خود پیش ببرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه تصریح کرد: موضوع چالش های ایجاد شده در مسیر ارزش های فرهنگی و مذهبی همچون عفاف و حجاب از موضوعات دیگر است و موضوع حیازدایی و هنجارشکنی و در نهایت بدپوشی و برهنگی برنامه ای است که سال ها روی آن برنامه ریزی شده و با پشتیبانی معاندان نظام اسلامی صورت می گیرد و در شبکه ها و رسانه های خود صریحا به این امر افتخار می کنند، لذا ضمن لزوم هوشیاری در مقابل توطئه دشمنان باید مراقب باشیم در زمین ایجاد شده دشمن بازی نکنیم و مردم را نسبت به این امر واقف کنیم تا در مقابل این توطئه نیز سربلند بیرون آییم.

فلاحی در تذکری خطاب به رژیم صهیونیستی، استکبار جهانی و کشورهای اروپایی بیان کرد: توصیه می کنم که واقع بینانه عمل کنند و مراقب رفتار خود در مقابل جمهوری اسلامی باشند. این نظام در موقعیت ۴۰ سال پیش نیست که هرکسی اجازه تصمیم گیری و تجاوز به خود دهد. امروز نظام اسلامی معادلات منطقه ای  و جهانی را در حیاط خلوت شما رقم می زند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha