• سه‌شنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۶:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401050402642
  • خبرنگار : 71434

شورای امنیت حمله دهوک در شمال عراق را محکوم کرد

شورای امنیت حمله دهوک در شمال عراق را محکوم کرد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل حمله ۲۰ ژوئیه در استان دهوک در شمال عراق که منجر به کشته شدن دست کم ۹ غیرنظامی از جمله کودکان شد به شدت محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، اعضای این شورا دوشنبه شب در بیانیه‌ای حمایت خود را از عراق اعلام کردند و از همه کشورهای عضو خواستند تا فعالانه با دولت عراق و سایر مقامات مربوطه برای حمایت از تحقیقات درباره این حمله همکاری کنند.

اعضای شورای امنیت همچنین حمایت خود را از استقلال، حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی عراق تجدید کردند.

مقامات عراقی پس از بمباران یک گردشگاه توریستی در دهوک، ترکیه را به "نقض آشکار حاکمیت عراق" متهم کردند. این درحالی است که ترکیه مسئولیت این حمله را رد و گروه‌هایی را که «تروریست» توصیف کرده، متهم کرد که پشت این حمله هستند.

این درحالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تازه‌ترین مصاحبه خود گفته که سازمان‌های تروریستی پشت این حمله هستند.

وی افزود: این حمله توسط تروریست‌ها برای آسیب رساندن به روابط ترکیه و عراق انجام شده است.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه آنکارا، متحدان خود در ناتو از جمله آمریکا و مقامات عراقی را از موضعش در قبال این حمله مطلع کرده است، افزود: از عراق خواستیم در دام تبلیغاتی شبه نظامیان کرد، نیفتد.

پیش از این فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق اعلام کرده بود که شورای امنیت برای بررسی "حملات ترکیه" به خاک عراق جلسه اضطراری برگزار می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۴ ۱۰:۲۸

واقعا باید تاسف خورد که در خبرهای کشورمان پ ک ک رو تروریسم خطاب نمیکنن و میگن از نظر ترکیه تروریست هستن اما فراموش کردن که همین پژاک ایران و پ ی د سوریه زیر شاخه اون هست . تا زمانی که که تروریستها از طرف کشور و مطبوعات مورد حمایت قرار گیرن از بین نخواند رفت . و دیگر اینکه ما تروریست خوب و بد نداریم