• یکشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401050201354

مدیرکل تعزیرات فارس مطرح کرد:

افزایش پرونده‌های احتکار و گرانفروشی در فارس/جرائم تشدید شد

افزایش پرونده‌های احتکار و گرانفروشی در فارس/جرائم تشدید شد

ایسنا/فارس مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس با اعلام اینکه تعداد پرونده‌های مرتبط با احتکار و گرانفروشی افزایش داشته است، از تشدید مجازات مرتکبین این تخلفات خبر داد.

غلامرضا سالاری گفت: تیرماه امسال تعداد ۱۰۲۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی توسط گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان فارس انجام شده است.

به نقل از تعزیرات فارس، سالاری افزود: با انجام این تعداد بازرسی، ۶۰۸ فقره پرونده تخلفات تشکیل و متخلفین بالغ بر ۱۲۸ میلیارد ریال جریمه نقدی شده‌اند.

وی اضافه کرد: گشت‌های مشترک نظارتی با هدف پیشگیری از وقوع تخلفات با همکاری دستگاه‌های متولی نظارت در حوزه‌های مختلف کالا، خدمات و بهداشت و درمان انجام می‌شود.

سالاری خاطرنشان کرد: پرونده‌های متشکله بر اساس این بازرسی‌ها با سرعت رسیدگی شده و با توجه به حضور رئیس شعبه تعزیرات در اکیپ‌های بازرسی، احکام سنگینی برای متخلفین اعمال می‌شود.

او نظارت بر تولید و عرضه کالاهای اساسی را از الویت‌های گشت‌های مشترک نظارتی اعلام و اضافه کرد: طی ماه‌های اخیر، تعداد پرونده‌های متشکله در رابطه با احتکار و گرانفروشی کالاهای اساسی افزایش داشته است.

سالاری یادآور شد: با توجه به افزایش تعداد پرونده‌ها، مقرر شده به استناد مصوبه سران قوا، جرایم نقدی متخلفین ۵ برابر شده و در صورت لزوم واحد صنفی متخلف نیز بلافاصله تعطیل شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از شهروندان تقاضا کرد تا گزارشات و شکایت خود را به سامانه های ۱۲۴ سازمان صمت و ۱۳۵ تعزیرات اطلاع دهند تا موارد توسط گشت‌های مشترک بررسی شده و در صورت احراز تخلف، پرونده تعزیراتی برای متخلفین تشکیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha