• یکشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401050201319
  • منبع : نمایندگی سمنان

افزایش ۶ برابری تکمیل واکسیناسیون در شاهرود و میامی/ مرگ یک کرونایی دیگر در شاهرود

افزایش ۶ برابری تکمیل واکسیناسیون در شاهرود و میامی/ مرگ یک کرونایی دیگر در شاهرود

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با ابراز خرسندی از اقبال بالای شهروندان به واکسیناسیون کرونا در چند روز اخیر، از افزایش ۶ برابری مراجعان تکمیل واکسیناسیون در شاهرود و میامی خبر داد.

دکتر حسین شیبانی دوم مردادماه در جمع کارکنان این دانشگاه با بیان اینکه تعداد واکسن به میزان کافی از همه نوع در مراکز واکسیناسیون موجود است اظهار کرد: تعداد مراجعان برای تزریق دُز دوم، سوم و به ویژه چهارم از هفته گذشته با آغاز واکسیناسیون مجدد سیر افزایشی خوبی در دو شهرستان شاهرود و میامی داشته به طوری که تعداد مراجعان به نسبت روزهای نخستین ۶ برابر شد.

وی بااشاره به آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا کشور گفت: در حال حاضر شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی نیز در وضعیت زرد کرونایی است.

وی از افزایش شدید موارد مشکوک به کووید۱۹ در شرق استان و مناطق تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: تعداد مراجعان مشکوک کرونایی به مراکز درمانی شهرستان‌های شاهرود و میامی طی ۲ هفته گذشته روند به شدت افزایشی داشته است.

وی با اشاره به اینکه طی پنج روز گذشته میزان بستری‌ها نیز افزایش داشت، از مرگ یک کرونایی دیگر در بیمارستان شاهرود خبر داد و اضافه کرد: در طی چند روز گذشته تعداد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه به چهار نفر رسید که از این تعداد یک نفر فوت کرد.

وی ضمن برحذر داشتن شهروندان از هرگونه عادی‌انگاری خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و. افزود: آمارها گویای عادی انگاری مردم در چند هفته اخیر دارد لذا انتظار می‌رود که اقدام‌های فوری در خصوص رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شود.

دکتر شیبانی اظهار کرد: تزریق دُز چهارم یا "یادآور" واکسن کرونا برای افرادی که ۶ ماه از واکسن دُز سوم آنان می‌گذرد، الزامی است.

وی استفاده از دو لایه ماسک، پرهیز از حضور در دورهمی و تجمعات و استفاده از تهویه مناسب در مکان‌های سربسته را ضروری برشمرد و گفت: استفاده از ماسک به صورت موثر و قرار دادن آن بالای بینی مورد تاکید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود عنوان کرد: مراکز جامع سلامت و همچنین مراکز تجمیعی در شهر تا ساعت ۱۹ هر روز آماده تزریق واکسن به شهروندان هستند و در صورت نیاز تعداد و ساعت کار این مراکز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha