• شنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401050100462
  • خبرنگار : 50300

با حضور در محل سازمان مرکزی دانشگاه انجام شد؛

درخواست کارورزان علوم پزشکی اهواز برای تعیین شرح وظایف اینترن‌ها

درخواست کارورزان علوم پزشکی اهواز برای تعیین شرح وظایف اینترن‌ها

ایسنا/خوزستان جمعی از کارورزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در اعتراض به شرایط کاری و با طرح درخواست تعیین وظایف اینترنی، امروز (اول مردادماه) روبه‌روی سازمان مرکزی این دانشگاه گرد هم آمدند.

به گزارش ایسنا، این دانشجویان با در دست داشتن نوشته‌هایی با عنوان "حقوق معادل شرایط کاری" و "تعیین شرح وظایف اینترنی" خواسته‌های خود را مطرح کردند. اعتراض این دانشجویان بر مساله محول شدن وظایف پرسنل درمان به دانشجویان پزشکی است که خواستار رسیدگی دانشگاه به این موارد بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در همین خصوص با تاکید بر پیگیری مطالبات دانشجویان کارورزی پزشکی گفت: اینکه وظیفه‌ای که برعهده پرسنل درمانی است به دانشجوی پزشکی واگذار شده، کار درستی نبوده که در برخی بخش‌ها انجام شده است.

دکتر محمدحسین سرمست در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مطالبات کارورزان پزشکی، اظهار کرد: قرار بر این بود نمایندگان دانشجویان در دو مرحله حضور پیدا کنند و مذاکراتی با آن‌ها داشته باشیم؛ در مرحله اول مذاکراتی با نمایندگان داشتیم، درخواست دانشجویان همگی مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم داده شد. مطالبات غیرمالی که قابل اجرا بود بررسی شد و به منظور اجرا، هماهنگی‌های لازم انجام شد. مطالبات مالی نیز مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: رسیدگی‌های لازم روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته انجام شد و از امروز نیز پیگیری مطالبات مالی دانشجویان انجام خواهد شد. عده‌ای از دانشجویان نیز برای مشخص شدن نحوه پیگیری مطالبات‌شان، مایل بودند حضوری توضیح دهند و توضیحات را بشنوند که هم‌اکنون در تالار اجتماعات دانشگاه با حضور معاون آموزشی، معاون توسعه و رئیس دانشکده پزشکی در حال صحبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: مهم‌ترین مطالبه آموزشی دانشجویان تاکید بر مواردی بود که جزو وظایف آن‌ها محسوب نمی‌شود در حالی که بر عهده آن‌ها قرار گرفته است؛ اینکه وظیفه‌ای که برعهده پرسنل درمانی است به دانشجوی پزشکی واگذار شده، کار درستی نبوده که در برخی بخش‌ها انجام شده است. به بخش‌ها اعلام شده است و پیگیری خواهد شد که اگر از این موارد رخ دهد و وظیفه‌ای به غیر از وظایف تعین شده به کارورزان تحمیل شود، برخورد صورت خواهد گرفت.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha