• چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401042919929

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس:

کمک شهرداری شیراز به پروژه بزرگراه قره‌پیری ضروریست

کمک شهرداری شیراز به پروژه بزرگراه قره‌پیری ضروریست

ایسنا/فارس مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با اشاره به تصمیمات جلسه تعیین تکلیف پروژه بزرگراهی قره‌پیری، تاکید کرد که پیرو این جلسه مشارکت شهرداری در اجرای بخشی از این پروژه تایید شده است.

امیرحسین جمشیدی چهارشنبه ۲۹ تیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جاده قره پیری به عنوان دسترسی چهارم شیراز- صدرا، در واقع اتصال دهنده شمالغرب شیراز به جنوب شرق صدرا است، افزود: 3 کیلومتر از این بزرگراه 11 کیلومتری در محدوده حریم شهر شیراز قرار دارد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس اجرای بزرگراه قره‌پیری را در بهبود و ارتقاء ایمنی دسترسی به شهر جدید صدرا بسیار موثر دانست و افزود: این پروژه نه تنها مسافت شیراز به صدرا را به واسطه اتصال کمربندی شمالی شیراز به بلوار حافظ صدرا کوتاه می‌کند بلکه افزایش  ایمنی این مسیر را نیز باعث خواهد شد.

جمشیدی با اشاره به  اینکه عملیات اجرایی این پروژه از بهمن ماه سال ۹۹ آغاز شده است، عنوان کرد: بخشی از این محور که در شهر صدرا واقع شده و عملیات اجرای آن با شرکت عمران صدرا بوده در حال حاضر حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی را تجربه کرده است.

او با اشاره به آخرین تصمیمات اخذ شده در جلسه تعیین تکلیف وضعیت بزرگراه قره‌پیری، گفت: مقرر شد که شهرداری شیراز تملک بخشی از محور پروژه واقع در حریم این کلانشهر و اجرای تقاطع غیرهمسطح اتصالی بزرگراه‌های قره‌پیری و محلاتی را عهده‌دار شود.

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس خاطرنشان کرد: شرکت عمران صدرا نیز تملک سایر بخش‌های این محور که در محدوده شهر جدید صدرا قرار دارد و اجرای کل مسیر را پیگیری کرده و عهده‌دار است.

جمشیدی اظهار امیدواری کرد که با انجام عملیات عمرانی در طول این محور، تا پایان سال آینده بزرگراه قره‌پیری به عنوان چهارمین راه دسترسی شیراز- صدرا نهایی و کامل شود.

به گفته مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس، بزرگراه قره‌پیری ۱۱ کیلومتر طول و ۴۴ متر عرض دارد و طراحی آن شامل ۳خط تندرو رفت و برگشت و ۲ خط BRT است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha