• چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۰۷:۰۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401042214784

معاون استاندار فارس:

باید ۱۰ تا ۲۰ درصد بودجه شهرداری‌ها در حوزه دانش بنیان هزینه شود

باید ۱۰ تا ۲۰ درصد بودجه شهرداری‌ها در حوزه دانش بنیان هزینه شود

ایسنا/فارس معاون امور عمرانی استاندار فارس با اشاره به بودجه ۲۰ هزار میلیاردی شهرداری‌های این استان، گفت: ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار باید در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان هزینه شود.

محمود رضایی سه‌شنبه ۲۱ تیر در همایش مشترک میان شهرداران و مدیران شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری فارس، اظهار کرد: فعالیت‌هایی که در این شرکت‌ها انجام می‌شود مناسب برای شهرداری‌ها در ارائه خدمات شهری مانند حمل و نقل عمومی، مباحث مرتبط با فضای سبز و پسماند شهرها و دیگر مباحث این چنینی است. 

او با بیان اینکه شهرداری‌ها برای انجام فعالیت‌های خود نیازمند به استفاده از تکنولوژی نوین هستند، گفت: از آن سو شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در حوزه‌های مختلف می‌توانند همراه شهرداری‌ها باشند و براساس قانون نیز درصدی از بودجه شهرداری‌ها می‌تواند در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان هزینه شود. 

معاون امور عمرانی استاندار فارس با اشاره به بودجه ۲۰ هزار میلیاردی شهرداری‌ها افزود: ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار شهرداری‌ها باید در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان هزینه شود و امسال که سال حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است این امر باید با جدیت و اهتمام بیشتری انجام شود. 

رضایی با بیان اینکه هوشمندسازی شهرها از دیگر موارد مهمی است که شرکت‌های دانش بنیان با شهرداری‌ها می‌توانند با هم همکاری کنند، عنوان کرد: مدیریت شهری به عنوان یک فضایی است که می‌توان برای انجام آن شرکت‌های دانش‌بنیان ورود کنند. 

او با بیان اینکه به شهرداران استان فارس تکلیف شده برای همکاری با شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: بنا شده که یک شرکت به عنوان نماینده ارتباطی یا کارگزار با شهرداری‌ها باشد که شرکت‌های دانش بنیان با استفاده از این نماینده ارتباطی محصولات و خدمات خود را ارائه دهند و شهرداری‌ها هم نیاز خود را بیان کنند. 

معاون امور عمرانی استاندار فارس زمان تصویب بودجه شهرداری‌ها بخشی به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص پیدا کرده است، گفت: شهرداری‌ها می‌توانند از این فضا در راستای تحقق شعار سال و پیشبرد امور مدیریت شهری استفاده کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha