• شنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401041812411
  • خبرنگار : 50250

معاون عمرانی استاندار

تاکنون اعتبارات سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا نکرده است

تاکنون اعتبارات سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا نکرده است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست معاونت عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وعده تخحصیص ۳۰ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان داده شده بود، گفت: تاکنون اعتبارات سفر به استان اختصاص پیدا نکرده است، درصدد هستیم تا قبل از آغاز فصل سرما این اعتبارات به استان اختصاص پیدا کند و عملیات عمرانی پروژه‌ها آغاز شود.

علی حیدری ۱۸ تیرماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان حدود ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت، اظهار کرد: ۱۱ هزار میلیارد تومان از این اعتبارات در حوزه عمرانی، ۹۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه تسهیلات بانکی و ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبارات غیرنقدی شامل تخصیص تجهیزات به شهرداری‌ها، اتوبوس شهری، قیر و خودروی آتش‌نشانی است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: تخصیص قیر به پروژه‌های راه‌سازی مشروط به تکمیل زیرسازی است، هر چه عملکرد بالاتر باشد، تخصیص قیر نیز بالاتر می‌رود، اختصاص خودروی آتشنشانی ویژه ساختمان‌های بلندمرتبه از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری بود.

وی با بیان اینکه وعده تخصیص ۳۰ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری داده شده بود، گفت: تاکنون اعتبارات سفر به استان اختصاص پیدا نکرده است، درصدد هستیم تا قبل از آغاز فصل سرما این اعتبارات به استان اختصاص پیدا کند و عملیات عمرانی پروژه‌ها آغاز شود.

حیدری تاکید کرد: اعتبارات سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری باید طی دو سال جذب و هزینه شود، با تکمیل پروژه‌های عمرانی شاهد تحول در استان خواهیم بود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برخی پروژه‌های عمرانی دارای بدهی به پیمانکار هستند، خاطرنشان کرد: برای مثال در پروژه راه‌آهن مبارکه- سفید دشت به شهرکرد حدود ۳۵۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکار داریم که در صورت تخصیص اعتبار باید این بدهی تسویه شود.

وی ادامه داد: تورم بر قیمت تمام شده پروژه‌های عمرانی تاثیرگذار است و نمی‌توان به‌طور دقیق  و با قطعیت اعلام کرد هر پروژه نیازمند چه اندازه اعتبار است.

حیدری با بیان اینکه جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری بسیار حائز اهمیت است، یادآور شد: جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ نیز در دستور کار قرار دارد و اجازه نمی‌دهیم حتی یک ریال از اعتبارات استانی برگشت بخورد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری در خصوص جذب اعتبارات محرومیت‌زدایی، اظهار کرد: باتوجه به اینکه در خصوص عملکرد قرارگاه محرومیت‌زدایی استان رضایت کافی نداریم، اما این استان رتبه پنجم جذب اعتبارات در این حوزه را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هزینه راه‌سازی در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور چهارمحال و بختیاری بالا است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶ تونل در حوزه راه‌ها و ۱۵ تونل در پروژه راه‌آهن در استان فعال است، متاسفانه تخصیص اوراق به پروژه‌های عمرانی، پیمانکاران را با مشکلات جدی مواجه کرد.

حیدری بیان کرد: پروژه‌های عمرانی باید دارای دارای پیوست فرهنگی باشند، قطعا مسائل فرهنگی، آداب و رسوم و مسائل قومی در پروژه‌های جدید لحاظ می‌شود.

وی در خصوص تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه راه‌سازی در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: تونل دشتک به فارسان در مرحله لایینگ قرار دارد که این کار بسیار هزینه‌بر و زمان‌بر است، برای این پروژه مشکل اعتباری وجود ندارد و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان سال به اتمام برسد، همچنین در پروژه چهارخطه شهرکرد به شلمزار مشکلات اجتماعی در حوالی قبرستان شهر کیان موجب بروز مشکلاتی شده است و ایجاد پل و تغییر مسیر نیز عملا امکانپذیر نیست.

در ادامه بهادر عبدالغنی- مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری در خصوص تعلل در انتخاب شهردار شهرکرد، اظهار کرد: از زمان آغاز به‌کار شورای شهر شهرکرد، چهار نفر به‌عنوان سرپرست و شهردار انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: محمدتقی جاپلقی به‌عنوان شهردار با اکثریت آرای شورای شهر شهرکرد انتخاب شد، اما این شهردار به‌بهانه عدم احراز سکونت کنار گذاشته شد، در حالیکه این مسئله یک بهانه بود و دلایل اصلی مطرح نشد.

عبدالغنی با تاکید بر اینکه حامد فروزنده با پنج رای به‌عنوان شهردار شهرکرد در جلسه شورای شهر انتخاب شد، بیان کرد: فرآیند صدور رای زمان‌بر شده است، طی نامه‌های متعدد حساسیت انتخاب شهردار به شورای شهر و وزارت کشور اعلام شده است تا این مسئله سریعا تعیین تکلیف شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و روستاهای استانداری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: طولانی شدن فرآیند انتخاب شهردار مانع خدمت‌رسانی مطلوب به مردم مرکز استان شده است، زیرا سرپرست شهرداری اختیار کامل ندارد.

وی در پایان گفت: در هیات تخلفات شوراها چهارمحال و بختیاری، استانداری می‌تواند به عملکرد شورا و تخلفات آن‌ها ورود پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha