• شنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401041812302
  • خبرنگار : 50233

چگونگی دریافت پرچم متبرک حرم امیرالمومنین(ع)/ اطعام خانگی و پخت ۱۱۰ دیگ در غدیر

چگونگی دریافت پرچم متبرک حرم امیرالمومنین(ع)/ اطعام خانگی و پخت ۱۱۰ دیگ در غدیر

ایسنا/سمنان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برنامه‌ریزی برای نصب پرچم‌های متبرک امیرمومنان علی (ع) بر سردرب منازل و مغازه‌ها خبر داد.

حجت الاسلام عباس عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پویش پرچم در اعیاد پیش رو و در دهه امامت و ولایت به دو شکل انجام و علاقه‌مندان به امامت و ولایت می‌توانند با سفارش از طریق ارسال پیامک، این پرچم ها را دریافت کنند.

وی از نصب پرچم بر سردرب منازل به عنوان یکی از محورهای این پوش نام برد و ادامه داد: همچنین مغازه داران و صنوف و..نیز می توانند با سفارش پرچم ، این بیرق‌ها را با محتوای امامت و غدیر دریافت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین از تحویل پرچم به هیات مذهبی به عنوان دیگر محور این پویش نام برد و گفت: هیات مذهبی و دیگرز دوستداران امامت و ولایت می توانند با ارسال یک به سامانه ۳۰۰۰۳۱۴۵ پرچم متبرک حرم امیرالمومنین را دریافت و در اختیار هیات های مذهبی و کاروان‌ها قرار دهند.

حجت‌الاسلام عبدالهی با اشاره به برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان سمنان در دهه امامت و ولایت افزود: در این دهه هفت برنامه محوری در سراسر استان با حمایت های مردمی، مواکب و هیات و موسسات فعال مذهبی و فرهنگی برگزار می‌شود.

وی از برپایی جشن های محله‌محور در استان به عنوان یکی از این برنامه هالی شاخص نام برد و اظهار کرد: با همکاری مواکب، کانون مداحان ، برخی نهادهای انقلابی و موسسات فرهنگی و مذهبی تلاش می شود که این جشن ها با محوریت مساجد و هیات مذهبی در شهرستان های هشتگانه استان برگزار شود.

ایستگاه های شادانه در پارک و بوستان های استان

وی از برپایی ایستگاه های شادانه در پارک و بوستان های پرتردد استان خبر داد و اضافه کرد: این ایستگاه ها با همکاری شهرداری‌ها و هیات مذهبی و مواکب با هدف ایجاد فضایی شاد و بانشاط برپا می‌شوند.

چگونگی دریافت پرچم متبرک حرم امیرالمومنین(ع)/ اطعام خانگی و پخت پخت 110 دیگ در غدیر

عبدالهی از پویش پرچم و فضاسازی شهری به عنوان دو برنامه دیگر استان در این ایام نام برد و تصریح کرد: پویش مهمانی مولا دیگر برنامه شاخص تبلیغات اسلامی استان در این دهه است که در دو بخش برگزار خواهد شد.

اطعام خانگی و پخت پخت ۱۱۰ دیگ در ایام منتهی به غدیر

وی ادامه داد: پخت ۱۱۰ دیگ برای اطعام نیازمندان یکی از بخش‌های پویش مهمانی مولا است که با کمک خیرین و برخی نهادهای انقلابی برگزار می شود.

وی از اطعام خانگی به عنوان دیگر بخش این پویش نام برد و گفت: در این بخش مردم می توانند غذاهای نذری خود را پخت کرده و با تحویل ظروف یک بار مصرف از همکاران ما، غذاهای نذری خود را تحویل مساجد دهند تا از طریق مساجد بین نیازمندان توزیع شود.

خطبه خوانی غدیر  در ۱۱۰ مسجد استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از خطبه خوانی غدیر به عنوان دیگر برنامه تبلیغات اسلامی استان در دهه امامت و ولایت نام برد و افزود: این خطبه‌خوانی‌ها  علاوه بر مصلی‌ها و نمازجمعه در ۱۱۰ مسجد استان برپا می شود.

وی از ارائه خدمات صلواتی از طریق صنوف و مشاغل سطح شهرها به عنوان دیگر برنامه شاخص این دهه نام برد و گفت: سال گذشته از این برنامه که تحت عنوان "من غدیریم" برگزار شد، استقبال خوبی شد لذا امسال نیز همین برنامه تحت عنوان "دریا شو" در استان برگزار خواهد شد.

وی از پرده خوانی واقعه غدیر به عنوان دیگر برنامه این دهه در استان نام برد و اظهار کرد: پرده خوانی‌ها با حضور نقالان برجسته استان برگزار می شود و علاوه بر این از برخی نقالان برتر کشور نیز در برخی برنامه ها دعوت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha